見出し画像

【MorningBrew毎日翻訳】3/30(Sat)

Good morning. The unfinished Sagrada Familia basilica in Barcelona finally has a completion date: 2026, only 144 years after the first brick was laid, an official said last week.
Construction on the Catholic church, world-renowned for its stunning design, began in 1882, but progress has been stymied through the decades by wars and funding shortfalls. Not that that bothered the building’s architect, Antoni Gaudí: He’s reported to have said, “My client is not in a hurry.” (The client is God, folks.)

—Sam Klebanov, Cassandra Cassidy, Molly Liebergall, Abby Rubenstein, Neal Freyman

おはようございます。
建築が終わっていないバルセロナにあるサグラダファミリアバシリカが2026年に完成する目処が立ちました、着手されてからたった144年ですね、と先週公式に発表されました。
カトリック教会の建築物であり、美しいデザインは世界的に有名であり、1882年から製造が始まりました。しかしこの過程は戦争と資金不足により10年にわたり窮地に追いやられていました。
ファミリアの建築士であるアントニーガウディは”私のクライアントは急いでいない”クライアントは神のような人だ、と話していました。

私の常日頃の生活をベースに、皆さんの役に立てたり、探しているものを紹介できたらと思っています。今後もよろしくお願いします!