見出し画像

M2. Misery

The world is treating me bad , misery.

世界が僕につらくぶつかってくる、みじめだ

I'm the kind of guy who never used to cry

僕は世界で一度も泣いたことがない男の類

The world is treating me bad , misery.

世界が僕につらくぶつかってくる、みじめだ

I've lost her now for sure,
I won't see her no more,
It's gonna be a drag , misery,

僕は確かに彼女を失って
彼女とはもう会えない
ドラッグ漬けの日々になるな、みじめだ
(思いっきり引きずることになるな、みじめだ)

I'll remember all the little things we've done,
Can't she see she'll always be the only one ,only one
Send her back to me cause everyone can see
Without her I will be in misery.

僕らがした些細なことも全部覚えているだろう
もう会えないのか、彼女は唯一で、ただ一人の存在
彼女を返してほしい、みんながわかっている
彼女がいなければ僕はみじめだって

I'll remember the little things we've done,
She'll remember and she'll miss her only one ,lovely one
Send her back to me 'cos everyone can see
Without her I will be in misery.
僕らがした些細なことも全部覚えているだろう
彼女もきっと覚えている、そして彼女も唯一の、一人の男を恋しく思う
彼女を返してほしい、みんながわかっている
彼女がいなければ僕はみじめだって

Oh in misery. Oh in misery

ああ、みじめ。 ああ、みじめだ。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
misery:みじめ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

前回に続き「Please Please Me」のM2、「Misery」の和訳をお届けしました。この曲はもともとイギリスのシンガーヘレン・シャピロへ提供のために制作されましたが、当人から「歌詞が暗い」と断られたため、ビートルズ自身のアルバム収録曲となりました。


私の常日頃の生活をベースに、皆さんの役に立てたり、探しているものを紹介できたらと思っています。今後もよろしくお願いします!