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気になった英文記事(NY times)

たまにローカルニュースをCNA(シンガポール)とThe Jakarta Post(インドネシア)のアプリで読むので、何か気になるのあったら紹介しようかなと思ってCNAでこの記事をピックアップ。でもNY timesからの転載だった。。NY timesの方は購読しないと読めないから無料で助かる。インドネシアのニュースは日本で報道される事が少ないので、これか、Twitterで現地にいる人のつぶやきから情報収集したりします。

タイトルで面白そうと思ってピックアップしたものの大した事書いてなかった。
ざっと訳文を作成するのに、DeepLとGoogle翻訳の両方に貼って良さそうな方を選びます。ものによってはGoogle翻訳の方が良かったり、両方とも使えない事も。今回はDeepLの方。一度に翻訳出来るのが5000字なので2度に分けてコピペ。ですます調使うなら文章全部で統一しなよ、と思いつつ秒単位で訳してくれたので文句は言えない。なんか日本語がこなれて無くて気持ち悪いと思う人は原文で読んだ方がスッキリします。

訳文


ChatGPTは休暇を計画できるのか?AIと旅行について知っておくべきことはこれだ

見出しとなる強力な新しい人工知能ソフトウェアは、すでに旅行業界を揺るがしていますが、シームレスな夢の旅行先での休暇を細部まで計画できるようになるまでには、まだまだ長い道のりがあります。少なくとも、今のところは。
2023年3月25日

人工知能が発達した未来では、スマートフォンにこんなことを伝えれば、バケーションが始まるかもしれません: 「ポイントを使って、航空券とホテル代が一番お得な6月にロサンゼルスへ4日間旅行したい。歴史博物館と遊園地を巡り、ホテル近くのビーガン対応でワインリストの充実したレストランで19時にディナーを予約したい」。そうすると、あなたの携帯電話が完璧な旅程を吐き出してくれるのです。

しかし、今のところ、ChatGPT(創造的なカクテルのレシピを提供したり、大学の論文を書いたりする強力な新しいAIソフトウェア)を使う旅行者は、その期待を抑えなければならないかもしれません。

コネチカット州ブリッジポートの旅行会社Travelandのゼネラル・マネージャー、オデッド・バタットは、イタリアのトスカーナへ行く顧客に提供できるかもしれない外出をChatGPTに尋ねた。彼は、ワイナリーツアーや美術館訪問、中世の丘の町サンジミニャーノの町の広場でジェラートを食べるなど、14のアクティビティのリストを手に入れました。

「しかし、ChatGPTを利用することで、情報を集める手間が省け、クライアントの一人にメールで送ることができる形式で納品することができたと、Battat氏は言います。

Battatが使い始めたChatGPTというサービスは11月に登場し、すでに旅行を含むテクノロジー主導の業界を揺るがし始めている。

ChatGPTは、Webサイトのチャットボットなど、すでに多くの消費者に親しまれているAIとは異なり、インターネット上のWebページや書籍などの膨大な情報からコンテンツを分析・要約し、そのデータを使ってオリジナルの新しいコンテンツを生み出す「ジェネラティブ」な機能を備えています。また、高度な自然言語機能により、より会話に近い形で理解し、応答することができます。

さまざまな使い方、そして限界
旅行業界は、これまでと同じようにはいかないかもしれない。すでに旅行者はこのシステムと「会話」し、目的地、時期、興味などの情報を共有することで、鮮やかな描写で彩られた個人向けの旅程を返してもらうことができます。
ある記者がブリティッシュ・コロンビア州ウィスラーでの2日間の旅程をリクエストしたところ、地元の動植物を教えてくれるガイドと一緒にスノーシューを楽しむ、冬の旅では「美しいハスキーのチームと一緒に」犬ぞりに乗る、といったアイデアが出されました。ウィスラーの会話にタイ料理が好きと追加すると、新しいレストランが提案されるなど、パラメータを追加すると、ChatGPTは提案内容を更新します。

ChatGPTは、インターネット上の信頼できる情報とそうでない情報の区別がつかないので、事実と異なる答えを出すこともあります。
しかし、ChatGPTには限界があります。まず、現在のところ情報ベースが2021年以降になっておらず、航空会社のスケジュールや天気予報など、刻々と変化する旅行関連の重要なデータにはアクセスできない。
今週公開されたメジャーバージョンアップを含め、新しいバージョンが開発されており、今後も改善が期待されます。また、インターネット上の信頼できる情報とそうでない情報の違いをソフトウェアが必ずしも把握していないため、事実と異なる回答を提示することがあります。ChatGPTのメーカーであるOpenAI社も、このソフトウェアが時折「偏ったコンテンツ」を生み出す可能性があると警告しています。

このソフトウェアは、誰でも無料で使用でき、OpenAIのウェブサイトからアクセスすることができます。観光局は、必見のスポットを説明するマーケティング・コピーの作成をChatGPTに依頼することができ、旅行アドバイザーは、顧客への電子メールの作成とソーシャルメディアへの投稿の作成に使用できます。航空会社、ホテル、レンタカー会社では、バーチャルエージェントがより多様な質問に答えられるようにするために利用することができます。
重要な新しい一歩
業界では、ChatGPTのようなシステムが改善されると、旅行代理店が廃業してしまうのではないかと心配する声もある、とフロリダ州ジャクソンビルで8000人のアドバイザーをネットワークに持つアウトサイドエージェントの共同社長、チャド・バート氏は語る。しかし、彼は、"旅行代理店の終焉が迫っていることは常に予測されており、新しい技術はそれぞれ利用すべきツールである "と述べた。

彼は最近、アドバイザーに技術的なヒントセミナーを行い、アドバイザーがソフトウェアを最大限に活用するために使えるプロンプトのリストをまとめているところです。
ChatGPTを試用しているバートは、100以上の旅程表を作成するためにChatGPTを使用しました。しかし、優秀なエージェントであれば、事実関係を確認し、より良いものにする必要があります。
例えば、旅行者が「欲しい」と言うものと「本当に欲しいもの」を見分けることができるのは人間だけだと彼は説明する。ソフトウエアは「7、8割の出来栄えですが、私たちはCランクを目指しているわけではありません」 とのこと。

世界最大級のオンライン旅行会社であるExpediaは、何年も前からAIを使用して、おすすめの商品をパーソナライズしたり、オンラインのバーチャルアドバイザーをプログラムしたりしてきましたが、ChatGPTは「重要な新しいステップ」だと、Expedia CEOのPeter Kern氏は述べています。

同社はこの新技術を、例えば、指差しやクリックの代わりに質問を話したり入力したりすることで、顧客がより会話的な方法でエクスペディアと対話できるようにする可能性があるとカーンは述べています。
エクスペディアはまた、ChatGPTと協力して、彼の会社が追跡している2種類のデータ(顧客の購入履歴、航空券、ホテルの部屋、レンタカーの最新の価格と空室状況)を組み合わせることで、より良いお勧め商品をパーソナライズできるかもしれません。

機械学習と社会が人工知能に与える影響を研究するワシントン大学のアイリン・カリスカン教授(コンピュータサイエンス)は、他の旅行会社も同じ道を歩み、Google、Amazon、OpenAIが作成中のような生成型AIシステムに自社のデータとプログラミングを追加して、特定のタスクを達成すると予想している。

このシステムを作るには、膨大な投資とデータ、そして人間の作業が必要なので、その上に構築する方が効率的だと彼女は言う。例えば旅行保険会社は、ChatGPTのようなソフトウェアの自然言語機能を使ってシステムを構築し、旅行者が最も適切な保険を選択したり、保険金請求の手続きを案内したりすることができます。

また、生成AIは外国語翻訳を向上させ、旅行者が現地の人々と会話できるようになる可能性もあるとカリスカンは述べています。さらに、バーチャルリアリティ技術と組み合わせることで、旅行会社がバーチャルリアリティのヘッドセットを使って、旅行先の下見をすることも可能になる。
AIジャンクランド」の到来を危惧する。

一連の独立系ホテルに宿泊するとロイヤルティポイントを付与するStash Hotels Rewards社のCEO、Jeff Low氏は、ChatGPTのような新しいAIが宿泊業界に与える影響について心配している。人工知能の一つの約束が、ルーチンワークを自動化し、労働者がゲストと個人的につながることができるようにすることだとすれば、「現実は違う」とロウは言う。例えば、自動チェックインが普及した際にフロントスタッフを削減するなど、AIが導入された際にホテルは雇用を削減する傾向が強いと、彼は言います。
"人と接することは旅行において重要な要素です。"そしてホテルは、そうしたつながりによって差別化を図ることができる"。
ローはまた、非倫理的な企業がChatGPTのようなソフトウェアを使って、多くの人がホテル選びの際に頼りにしている情報である旅行サイトのゲストレビューの価値を損なうことを心配しています。

このようなソフトウェアがあれば、いわゆるレビューファーム(偽の肯定的・否定的な投稿を行う業者)がより巧妙になり、おそらく旅行者のプロファイルを作成し、数カ月から数年にわたって一見正当なレビューを発信することも可能になるだろうと、彼は述べています。しかし、大学教授が学生の論文をボットが書いたかどうかを見分けられないとしたら、Tripadvisorはどうやってレビューが正当なものかどうかを見分けるのだろうか」と、彼は言う。

生成AIの能力がより多くの旅行会社で利用されるようになると、他にも潜在的なデメリットがあります。自然言語による回答は権威があるように聞こえるので、「必要以上に信じてしまう」とバート氏は言う。また、Googleは検索結果のランキングを上げるために新鮮なコンテンツを好むため、インターネット上の知名度を上げたい企業は、ChatGPTのようなソフトウェアを使用して、ブログやソーシャルメディアの投稿をどんどん書き始めるかもしれません。
インターネットは「AIのジャンクランドになるかもしれない」とバート氏は言う。
しかし、潜在的な問題はあるにせよ、AIが搭載された未来は旅行者にとって有益なものになる可能性があります: ChatGPTやその他の生成システムが最新の情報にアクセスできるようになれば、あるプランが突然変更されても、自動的に他のプランに波及する可能性があると、コーネル大学ノーラン校ホテル経営学部のチェキタン・デヴ教授は述べています。
例えば、飛行機が遅れた場合、レンタカーを延期し、その日の夜に食事をする予定のレストランに、後日予約を取り直すようメッセージを送ることができる。

では、将来は、遅延した飛行機が空港に到着すると、それを「知っている」自律走行車が迎えに来て、観光案内をしてくれて、最後は街で一番おいしいパッタイが食べられるお店にたどり着くのでしょうか。あるいは、AIとバーチャルリアリティのエンジニアが手を組み、まるで休暇のようにリアルに感じられるスタートレックのホロデッキ体験を提供し、家から出られなくなる日が来るかもしれません。
「これは、私たち全員にとって未知の領域です」とデヴは語った。

ジュリア・ウィード著 © The New York Times Company
この記事はThe New York Timesに掲載されたものです。
ソースはこちら ニューヨーク・タイムズ/ih

www.DeepL.com/Translator(無料版)で翻訳しました。

原文

Can ChatGPT plan your vacation? Here’s what to know about AI and travel
The powerful new headline-making artificial intelligence software is already shaking up the travel industry, but it has a long way to go until it can plan a seamless dream destination holiday with all the right details. At least, for now.
25 Mar 2023

One day soon, in the artificial-intelligence-powered future, a vacation might start by telling your smartphone something like this: “I want to take a four-day trip to Los Angeles in June, whenever airfares and hotel rates are best, using loyalty rewards points. I want to hit a history museum and an amusement park, and then I’d like a 7pm dinner reservation near the hotel at a restaurant with vegan options and a great wine list.” And your phone spits out the perfect itinerary.
But for now, travellers using ChatGPT – the powerful new AI software that is already offering creative cocktail recipes and writing college papers – may have to temper their expectations.
Oded Battat, general manager at Traveland, a travel agency in Bridgeport, Connecticut, asked ChatGPT for outings he might offer his clients going to Tuscany, Italy, to see if it could help him with his work. He got a list of 14 activities, including winery tours and museum visits, with a stop for gelato in the town square of the medieval hill town San Gimignano.
“I knew of all these things,” Battat said, but he added that ChatGPT saved him the hassle of collecting all the information and delivered it in a format he was able to email to one of the clients.
ChatGPT, the service Battat has begun using, burst onto the scene in November, and it has already begun to shake up tech-driven industries, including travel.
Unlike the AI that’s already familiar to most consumers – think website chatbots – ChatGPT is “generative,” meaning it can analyse or summarise content from a huge set of information, including webpages, books and other writing available on the internet, and use that data to create original new content. Its advanced natural language capabilities also mean it understands and responds in a more conversational way.

MANY USES, AND LIMITATIONS
The travel industry may never be the same. Already, travellers can “converse” with the system, sharing information like a destination, time of year and interests, and getting back a personalised itinerary festooned with vivid descriptions.
A reporter’s recent request for a two-day itinerary to Whistler, British Columbia, yielded ideas like snowshoeing with a guide who will point out the local flora and fauna and taking a dog-sledge ride “with a team of beautiful huskies” for a winter trip. Given additional parameters, ChatGPT will update its suggestions, so adding a preference for Thai food to the Whistler conversation prompted the system to give new restaurant suggestions.

The software doesn’t always know the difference between reliable and unreliable information on the internet, so it can offer answers that are untrue.
But ChatGPT does have limitations. First, its information base currently does not go beyond 2021, and it does not have access to important travel-related data that can change from moment to moment, like airline schedules and weather forecasts.
New versions are being developed, including a major upgrade released this week, and are expected to keep improving. Also, the software doesn’t always know the difference between reliable and unreliable information on the internet, so it can offer answers that are untrue. ChatGPT’s maker, OpenAI, also warns that the software may occasionally produce “biased content”.
Anyone can use the software, which is free and accessible via the OpenAI website. Tourist bureaus can ask ChatGPT to write marketing copy describing must-see sites, and travel advisers can use it to compose emails to their clients and create social media posts. Airline, hotel and rental car companies could use it to help their virtual agents answer a wider variety of questions.

A ‘SIGNIFICANT NEW STEP’
Some in the industry worry that as systems like ChatGPT improve, they might put travel advisers out of business, said Chad Burt, a co-president of OutsideAgents, a Jacksonville, Florida, company with 8,000 advisers in its network. But, he said, “the imminent demise of travel agents has always been predicted, and each new technology is a tool to be used.”

He recently gave a tech tips seminar to his advisers and is compiling a list of prompts his advisers can use to make the most of the software.
Burt, who has been experimenting with ChatGPT, has used it to create more than 100 itineraries. The result is a great starting point and “can save some basic legwork,” he said, “but a good agent still needs to fact-check and enhance it.”
For example, he explained, only a human can tease out what travellers say they want versus what they really want. The software gets “70 or 80 per cent – but we’re not aiming for a C grade,” he said.
Expedia, one of the world’s largest online travel companies, has been using AI for years to personalise recommendations and program its online virtual adviser, but ChatGPT is a “significant new step,” Expedia CEO Peter Kern said.
His company is looking at the new technology as a possible way to give customers a more conversational way to interact with Expedia, Kern said, for example, by speaking or typing questions instead of pointing and clicking.
Expedia could also work with ChatGPT to personalise recommendations better by combining its data with the two types of data his company tracks: customers’ purchase history and the most current pricing and availability of airline tickets, hotel rooms and rental cars.
Aylin Caliskan, a University of Washington professor of computer science who studies machine learning and how society affects artificial intelligence, predicts that other travel companies will go the same route, adding their own data and programming to generative AI systems like those being created by Google, Amazon and OpenAI, to accomplish specific tasks.
The systems take an enormous amount of investment, data and human work to create, she said, so it will be more efficient to build on top of them. A travel insurance company, for example, could build a system using the natural-language capabilities of software like ChatGPT that would help travellers choose the most appropriate policies or guide them through the process of submitting claims.
Generative AI could also improve foreign-language translation, potentially helping travellers conduct conversations with local people, Caliskan said. And combined with virtual reality technology, it could also allow travel companies to give customers a preview “visit” of a destination using a virtual reality headset.
FEARING AN ‘AI JUNK LAND’
Jeff Low, CEO of Stash Hotels Rewards, a company that awards loyalty points for staying at a set of independent hotels, worries about the effect new AI like ChatGPT may have on the lodging industry. If one promise of artificial intelligence is automating routine tasks so that workers can personally connect with guests, “the reality is different,” Low said. Hotels have been more likely to cut jobs when AI was introduced, he said, for example reducing front desk staff when automated check-in became popular.
“Interacting with people is an important part of travel,” he said. “And hotels can differentiate themselves through those connections.”
Low also worries that unethical companies could use software like ChatGPT to undermine the value of guest reviews on travel sites, information many rely on to make hotel choices.
This kind of software could make it easier for so-called review farms – which create fake positive or negative postings – to become more sophisticated, perhaps even creating traveller profiles that will pump out seemingly legitimate reviews over months and years, he said. Travel companies have systems to weed out fake reviews, he said, “but if a college professor can’t tell if a bot wrote a student’s paper, how will Tripadvisor know if a review is legitimate?”
There are other potential downsides as the capabilities of generative AI are used by more travel providers. A natural-language answer sounds authoritative, “so people will believe it more than they should,” Burt said. And because Google loves fresh content when it comes to ranking search results, companies that want to raise their internet profiles may start using ChatGPT-like software to write an ever-larger raft of blog and social media posts.
The internet “might become an AI junk land,” Burt said.
But for all the potential problems, an AI-powered future could still be a boon to travellers: If ChatGPT or other generative systems gain access to up-to-the-minute information, a sudden change in one plan could automatically ripple through the rest, said Chekitan Dev, a professor at the Nolan School of Hotel Administration at Cornell University.
If your flight is delayed, for example, the system could postpone your car rental and send the restaurant where you plan to dine that evening a message to rebook your reservation for a later time.
So will the future bring an autonomous vehicle that “knows” to pick you up at the airport when your delayed plane arrives, then takes you sightseeing and ends up at a place with the best pad thai in town? Or maybe AI and virtual reality engineers will someday team up to bring us a Star Trek holodeck experience that feels almost as real as a vacation, and we’ll never leave home.
“This is uncharted waters for all of us,” Dev said.
By Julia Weed © The New York Times Company
This article originally appeared in The New York Times
Source: New York Times/ih


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