見出し画像

英語日記#1084(国試の自己採点)

日本語編

今朝は、ドキドキしながら3月3日に行われた歯科衛生士国家試験の自己採点をしました。専門学校や企業が回答速報をSNSやホームページでで発表しており、私は日本医歯薬研修協会の回答速報を参考に自己採点しました。結果は177点でした。132点で合格なので、問題なくパスできると思っているのですが不安もあります。何もミスなく合格していることを祈ってます。

英語編

This morning, with nervous anticipation, I graded my own test for the dental hygienist national exam held on March 3rd. Vocational schools and companies are announcing answer keys on social media and websites, so I used the Japan Medical Dentistry Pharmaceutical Association's answer key as a reference for grading. The result was 177 points. The passing score is 132 points, so I believe I can pass without any problems, but I still feel anxious. I pray that I pass without any mistakes.

単語

anticipation:期待
 nervous anticipation:ドキドキしながら
graded:段階的、採点した
 I graded my own test:私は自分でテストを採点しました
Pharmaceutical:医薬品
reference:参照
for grading:採点用
pray:祈る

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?