見出し画像

Chosen Last - Sara Kays 【和訳】

Inside jokes that I never know, but I
Still laugh until I cry
Group photos but I'm standing off to the side
I'm just camera shy

知らない内輪ネタのジョークも
ふいに泣いてしまうまでは笑うわ
グループ写真でも私は端っこに離れてる
カメラの前は恥ずかしいから

Always at the birthday parties (Always at the birthday parties)
But never close to anybody

バースデー・パーティーにはいつもいるけど
誰とも仲良くなったことはない

I've been chosen last since the kindergarten
Walk in the grass and it's disregarded
Fast walk to the lunch table
And pack up before I'm ready to go

幼稚園のころから私は余りものだった
草の上を歩いてシカトされる
ランチテーブルへ早歩きして
準備できる前に荷物を詰める

don't speak my mind, I just sit and listen
I'm there on time 'cause they won't know I'm missing
Sometimes I would rather stay home
Than show up to be ignored and alone

自分の考えは話さない、ただ座って聞いている
時間通りにそこにいるわ、だって私がいなくても誰も気がつかないでしょう
時々むしろ家にいたいと思う
そこへ行って、無視されて孤独を味わうくらいなら

Carpool everywhere, but there's never room
For me to go too
Ride my bike like all of us used to do
Oh, I don't have a clue

どこへだって助手席に座る
だけど行く先に私の居場所なんてない
みんなが昔そうしていたように、私は自転車で移動する
見当もつかないわ

Why I'm at the birthday parties (Why I'm at the birthday parties)
When I'm not close to anybody

どうして私はバースデーパーティーにいるの
誰とも仲良くないのに

I've been chosen last since the kindergarten
Walk in the grass and it's disregarded
Fast walk to the lunch table
And pack up before I'm ready to go

幼稚園のころから私は余りものだった
草の上を歩いてシカトされる
ランチテーブルへ早歩きして
準備できる前に荷物を詰める

don't speak my mind, I just sit and listen
I'm there on time 'cause they won't know I'm missing
Sometimes I would rather stay home
Than show up to be ignored and alone

自分の考えは話さない、ただ座って聞いている
時間通りにそこにいるわ、だって私がいなくても誰も気がつかないでしょう
時々むしろ家にいたいと思う
そこへ行って、無視されて孤独を味わうくらいなら

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?