見出し画像

5/13/24 - Contrary to the weather forecast

Contrary to the weather forecast, it didn't rain heavily where I live during my working hours, so I could have gone to work as usual.

I was surprised when a friend living in the Yokohama area emailed me, saying, "It has been raining so hard that my umbrella doesn't serve its purpose." 

There were a few changes in the functions of Zoom, which caused a few small issues while teaching. However, I prefer teaching online, so I enjoyed teaching online today (without wearing a mask!).


P.S. 天気予報では、きょうは「台風のような悪天候」となっていましたが、私の住む場所では小雨程度です。オンライン授業にしてもらわなくてもよかったかもしれません。

横浜方面に住む友人は「風邪がひどくて傘が役に立たない」とメールで書いてきました。(同じ神奈川でも場所によってずいぶん違うんですね。)

久々のZoomで機能が少し変わっていて少してこずりましたが、オンラインでマスクなしの授業は声がはっきりしますし楽しくできました。

*contrary to A: Aに反して(Aとは逆の状況や期待に反し、ある出来事や状況が起こったことを示す)
*could have gone to work: 仕事に行けたかもしれない(けれど行かなかった)
*serve one's purpose: その(期待される)役割を果たす
→本文では「傘は雨から身を守ってくれる役割なのに、その役割を果たしてくれない」という意味で使っています。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?