見出し画像

ニュースで学ぶリアル英語 #4|Ohtani's Massive Home Run Powers Dodgers to Dramatic Comeback Victory

記事要約:

Shohei Ohtani hit a (1) massive home run for the Dodgers in the sixth inning, marking his 20th of the season. The ball traveled 476 feet, the longest in the majors this season. Manager Dave Roberts was (2) astounded, saying, "I've never seen a home run like that." Ohtani's homer (3) tied him with Osuna for the National League lead. In the ninth inning, Ohtani (4) sparked a rally with a single, setting the stage for T. Hernandez's (5) game-winning three-run homer. Roberts praised the (6) high-quality at-bats in the ninth, as the Dodgers (7) extended their winning streak to three games.

筆者作成

フレーズ・イディオム集:

  1. massive home run ... 豪快な本塁打

  2. astounded ... 驚嘆した

  3. tied him ... 並びました

  4. sparked ... きっかけを作った

  5. game-winning three-run homer ... 逆転3ラン

  6. high-quality at-bats ... 質の高い打席

  7. extended their winning streak ... 連勝を伸ばした

記事の日本語訳:

ドジャースの大谷翔平が六回に豪快な本塁打を放ち、今季20号を記録しました。打球は476フィート(約145メートル)飛び、今季メジャー最長となりました。デーブ・ロバーツ監督は「あれほどの本塁打は見たことがない」と驚嘆しました。この本塁打で大谷はナ・リーグ本塁打王のオスナに並びました。九回には大谷がシングルヒットで逆転劇のきっかけを作り、T・エルナンデスの逆転3ランを呼び込みました。ロバーツ監督は「九回は誰もが質の高い打席だった」と称賛し、ドジャースは連勝を3に伸ばしました。

筆者作成

雑学 Trivia:

  • 大谷翔平の476フィートの本塁打は、2024年のメジャーリーグで最長の飛距離を記録しました。彼のパワーと技術は他の選手を圧倒しており、この本塁打もその一例です​ (MLB.com)​​。

参考文献:


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?