見出し画像

自分に出来ること💪

皆さんご存知だと思いますが、最近COVID-19や豪雨災害にて大きな被害がありました。

幸い私の周りに影響はありませんでした。

しかし、幼い頃家族で何度も訪れた地の川が氾濫しました。

そのニュースを見たとき、驚きと悲しい気持ちと同時に私に何か出来ることはないかと考えました。

考えた結果、直ちに出来ることとして正しい情報をシェアしようと思います。



心電図セミナー講師としても活動されている男性看護師宗形直哉さんの記事です。


最近人生相談をさせて頂いている高橋奈央子さんが、熊本豪雨災害のクラウドファンディングを立ち上げてくれました。

Fundraising for Kumamoto, Japan

Last week, Kumamoto had a record-breaking rainfall. It caused floods that killed at least 18 people, and there are still hundreds of communities who have been cut off from making any contact.

This fundraising is set up by my friend, Naoko, to support her friends in Kumamoto. Please help her to support people to recover from the damage.
I understand it's been a challenging time for all of us throughout the world, dealing with COVID-19. You may also be struggling because of this. That said, so are they.

Thank you for your support and love in advance.

https://www.mycause.com.au/page/230809/support-flooded-kuma-village-in-kumamoto-japan

現在は英語版だけですけど、日本語版も申請されているみたいです。

英語が苦手な私は日本語版のスタートを待って参加します。

これからも自分に出来ることを自分のペースでやっていこうと思います。

一刻も早く復興されますように🙏

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?