見出し画像

【和訳】Brockhampton - BROCKHAMPTON

The Familyの17曲目、Brockhampton です。
この曲がアルバムの最後の曲です。

グループそのものの名前を冠しており、後半には主要メンバーたちへの労いのリリックもあるなど、リーダーのKevin Abstractから見たBROCKHAMPTONについて歌われています。

アウトロにはRuby Wintersの”I Can't Fake It Anymore”という曲がサンプリングされています。

[Intro: Kevin Abstract, bearface. & HK]


Sorry, Kiko
ごめんよ、Kiko

Yeah, all together
ああ、皆んなで一緒にな

I just want my
俺は俺の

I'm in a different vehicle
俺は違う乗り物に乗ってる

I got you guys, I got you
わかったよお前ら

I got it
わかったって

Can I get a Big Mac and a ten-piece Chicken Nuggets
ビッグマックとチキンナゲット10ピースをくれないか?

Sheesh, he's hungry, he's hungry
おいおい、そんなに腹が減ってんのかよ

I see the vision
俺にはビジョンが見える

I been seen the vision
ずっと見えてるのさ

Yo

[Verse: Kevin Abstract]


I miss the band already
もうバンドが恋しいんだ
*同名タイトルでのラジオアーカイブがYouTubeにアップされている。

Fuck that, I miss my old man already
クソだな、もう皆んなのことが恋しいよ

The kids broke up the band already
あの少年達はもうバンドを解散させた

So this one right here for the fans, already
だからこれはファンのための曲だ

ROADRUNNER sessions was a blessing
ROADRUNNERを作ってる時は恵まれてた
*2021年に公開されたアルバム、”Roadrunner: New Light, New Machine”のこと。

Russell healing, I was sober
Russellは癒されて、俺はシラフだった
*Russell = Jobaの本名。
*Jobaは長い間精神疾患に苦しんでいた。

Doing keto, I was tryna focus
ケトをして集中しようとしてた
*keto = 恐らくケトジェニックダイエットのこと。十分な脂質とタンパク質を摂取して、炭水化物の摂取量を極力減らすこと。

My mind stronger, in the studio longer
精神的に強くなって、スタジオにも長く入るようになった

But deep down, I was still a coward
けど深く落ちこんだり、臆病なままだったりして

"BUZZCUT," rerecording it for hours
"BUZZCUT"は何時間にも及んで録り直した
*アルバム"Roadrunner: New Light, New Machine"に収録されている曲。

'Til I had that verse feeling rowdy
バースが騒がしく聴こえるまでやった

Took out that linе about niggas tryna cancel me
あいつらが俺を消そうとしてることについて言うのはやめた

Protect my brothеrs, fuck that plan that I had for me
兄弟を守るんだ、俺の考えてたプランはナシだ

I know I got it in me
俺の中にあるってわかったよ

So I played the game, even when the game was filthy
だからゲームをしたんだ、たとえそれが汚れていたとしても

Derek and Brian, they was tryna convince me
DerekとBrianは俺を説得しようとした
*Derek = Derrick Aroh = RCA RecordsのA&R。
*Brian = Brian Washington = BROCKHAMPTONのマネージャー。

That "COUNT ON ME" was the one to make us a billi'
"COUNT ON ME"は俺らに大金を与えてくれた曲の一つさ
*"COUNT ON ME" = "Roadrunner: New Light, New Machine"に収録されている曲。

But really, I wanted something that felt more real
けど本当のところ、俺はもっとリアルなものを求めてた

But still be a popstar
けどポップスターなんだ

Without making radio songs

ラジオ向けの曲も

And no TikTok bangers
TikTokで流行りそうなのもやらないけどね

My dreads hang, I grew up on Lil Wayne, bitch
ドレッドをぶらさげる俺はLil Wayneを聴いて育ったのさ

We all tired of hearing all the same shit
俺らは皆んな同じような曲を聴くのに飽きたんだ

I hear you talking, we don't speak the same language
喋ってるのは聞こえるけど、俺らは同じ言語を使わなかった

We ain't make the trilogy for a play-a-list
プレイリスト向けに三部作なんて作らない
*三部作”SATURATION”シリーズについて。誰かのニーズのためではなく、作りたいから作っていたと。

I wish I knew the day that we signed that it would change shit
あのサインした日から変わっていくって知っておきたかったよ
*2018年、RCA Recordsと契約を結んだ日のこと。

TECH DIFF, the last one to feel true
TECH DIFFは唯一本物だと思えた
*TECH DIFF = 2020年に制作されていた未公開アルバム"Technical Difficulties"のこと。

And baby boy, you know, these issues ain't new

分かるだろ、この問題は今に始まったことじゃない

What would you do if you had that house with a pool?
プール付きの家を手に入れたらお前はどうする?

Me and Jabari had a fight that changed our relationship
俺とJabariは関係性を変えるために頑張った

When you yelling at your brothers, it gets dangerous
兄弟に向けて怒鳴りつけるなんて危険だろ

I don't think our love's ever been the same since
俺らの愛があの頃から変わってないとは思えない

Now I only yell at God and my therapist
今は神様とセラピストに向けて叫ぶんだ

Now I only yell at God, I lost my therapist
セラピストもいない今、神様に向けて叫ぶんだ

Right? Did I do that right?
なぁ、間違ったことなんてしてないよな?

Honestly, there were issues before ROADRUNNER
正直言うと、ROADRUNNERを作る前から問題は存在してた

Iridescence, I wasn't really there for my brothers
Iridescenceの時は仲間たちのためにやってなかった
*Iridescence = 配信中止となったアルバム”PUPPY”に代わり、配信されたアルバム。2018年公開。

Barely present, more focused on bad relationships
何とか居合わせてたけど、より関係性は悪化した

It was good for my image, I got lost in it
世間体のためにやって、俺はそれに飲み込まれたよ

That's when I first started drinking, lost my hunger, man
その時から酒を飲むようになって、向上心も薄れたんだ
*実際にアルバム"GINGER"内のKevinは活気がなく、一定のトーンでラップをしている。

When you make it, it feels like the longest summer, man
完成に向けて動いてた時は夏が今までで一番長く感じた
*2018年に公開されたBROCKHAMPTONドキュメンタリー"The Longest Summer in America"について。Ameerを失ったグループの苦悩や、Iridescenceのレコーディング風景が取り上げられていた。

Went from wondering to struggling
好奇心は悩みや闘いに変わった

Thank God, y'all was down to be patient, man
神に感謝するよ、皆んな我慢強くいてくれたよな

Ended up on so many different stages, man
それぞれのステージで終わりを迎えたんだ

Brought the whole family with us when we hit Japan
日本に行った時は家族皆んなを連れていった

We gained a friend just to get used to losing 'em, feel like I lost a limb
増えた友達も失って、まるで手足を切られた気分さ

Niggas mad Ameer and me started talking again
Ameerと俺がまた話してることについて皆んなは怒ってる
*Ameer = Ameer Vann = 虐待事件の加害者であったとして2018年に除名された旧メンバー。

I guess that's why I ain't seen niggas from the group like
だから俺は他のグループから出てきたような奴らと違うんだ

I wish one of you niggas would just call me, man
誰かがまた俺に電話でもかけてくれるといいな

We was an army, man, remember the plans we had?
俺らは軍隊みたいだったな、俺らの思い描いてたプランを覚えてるか?

Remember when rehearsals ain't go by so fast?
長時間リハーサルをやってたのを覚えてるか?

Remember when touring ain't revolve around cash?
金のためにツアーをやってなかったのを覚えてるか?

But I can't even blame you 'cause my mama need the bag
けど俺は責める訳にはいかない、母さんには金が必要だからな

And your daddy need the bag, this shit ain't gotta be so sad
お前の父さんもそうだろ、だから悲しむこともない

I wouldn't take nothin' back even if I could rewrite the past
もし過去を変えれたとしても、やり残したことなんてないはずさ

Joba, you the most musical motherfucker
Joba、お前には誰よりも音楽の才能がある

Matt, I know you a perfectionist but now you free
Matt、お前は完璧主義者だったけどこれからは自由の身さ

Dom, ain't nobody fucking with you lyrically
Dom、作詞でお前の右に出るやつはいない

Merlyn, can't nobody match this nigga's energy
Merlyn、誰もこいつの勢いには追いつけない

Bari, the world 'bout to see who you finna be
Bari、世界はお前から目が離せなくなるぜ
*Bari = Jabari Manwa。

Ciarán, you brought the truth out of me
Ciarán、お前は真実を与えてくれた
*Ciarán = Bearfaceの本名。

I was living in a fantasy
夢の中に生きていたんだ

The next chapter is everything that we said it would be
次に向かうところは俺らの言ってた通りになる

This next chapter is everything that we want it to be
次に向かうところで俺らはなりたいものになれるよ

The show's over, get out your seats
ショウは終わりだ、席を離れるんだな

[Outro: Kevin Abstract & bearface, Ruby Winters]


Get out your seats
席から離れてくれ

Get up, get the fuck up, let's go
ほら、とっとと行けよ

Get out your seats, move, the show is over
もう終わりだ、席を離れて

Let's go
どっか行けよ

No, no, no, it's solo time, nigga
一人きりにしてくれ

It's all o-
これも全部─

Hahaha

After all that we've been through

私達の過ごしてきた全てを振り返ってみて

Breaking up is hard to do
解散は辛い選択肢だった

I hate to leave you behind
貴方を置いていくなんて出来ない

But I can't go on living this lie
けど嘘をついたまま生きていけない

I just want to live a life that's free
ただ自由な人生を歩んでいきたい

So what I do won't hurt no one but me
私のやることで傷つくのは私だけ

I got a feeling I can't control
抑えきれない感情がこの胸に

And I can't fake it anymore
私にはもう偽ることなんて出来ない


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?