見出し画像

James先生の自己紹介

Thank you for visiting my Note.com page.
→My Note.comをご覧いただきありがとうございます。

My name is James.
→私はジェームスと申します。

I am from the U.S., and I have been living in Japan for over fifteen years.
→アメリカ出身で、日本に住んで15年以上になります。

I have studied political science and East Asian Studies in university, and I also have an MBA in Finance.
→大学では政治と東アジア学を専攻し、ファイナンスでMBAを取得しました。

My work career has been primarily in the financial field, mostly investments and investment software.
→私は、金融の領域でキャリアを積んでおり、特に投資や投資向けのソフトウェアを得意としています。

I have a Japanese wife and two children.
→私には日本人の妻と2人の子どもがいます。

My children have attended the local elementary school, and though it may seem easy to raise children to be bilingual, it is a struggle and requires a lot of effort on behalf of both the parent and child.
→私の子どもたちは、地元の小学校に通っていました。一見バイリンガルに子どもを育てるには、簡単な環境に思えるかもしれません。しかし、実際には大変で、親と子ども双方が向き合うのに多くの努力を必要とします。

However, the struggle has been worthwhile.
→今思えば、その大変だった経験も今では貴重だったと感じています。

My daughter passed Eiken Level 1 as a sixth-grader, and though my younger child is a bit more challenging to study with, he has passed Eiken Level 2 while in fourth grade.
→私の娘は、英検1級を6年生で取得し、下の子どもは勉強が苦手でしたがそれでも頑張って4年生で英検2級に合格しました。

My goal of writing in Note is several:
→Noteを書く目的:
Firstly, to share the experience I have in raising children in a bilingual environment.
→初めに子ども達をバイリンガルに育てる環境をどうやって作ってきたかを共有します。

Secondly, pass along information about resources, materials, and information that can help students learn English.
→2番目に、子ども達が英語を学ぶのに役立つリソース、教材、情報をシェアしていきます。

Lastly, as I like to think of myself as a life-long learner and have varied interests, I will write about business and investments, science and technology, world affairs, and education.
→最後に、私は自分自身を生涯学習者と考え、様々なことに興味を持っているので、ビジネスや投資、科学、テクノロジー、世界情勢、教育などのトピックについてもお話しします。

I am no expert in these fields but do I enjoy learning and hope to engage others in discussion. →私は、これらの分野について専門家ではありませんが、楽しく学び、また、色んな方とディスカッションしたいと思っています。

On a related note, I run an English company site, MakoStars an online bookstore, MakoStars Shop, and an English school in Tokyo, BumbleBEnglish. In my posts, I may mention services that MakoStars or BumbleB English offer.

→また、私は英語に関する会社とオンライン英語書店を経営しています。
こちらがサイトです:MakoStars,  MakoStars Shop
英語の学校は、東京都にあります。
こちらがサイトです:BumbleBEnglish

私の記事では、MakoStarsやBumbleB Englishが提供するサービスについてもお話しすることがあります。

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?