見出し画像

9月19日 Among Usを遊んでみた。

Among Usを遊んでみた。

こんばんは。昨日noteを投稿するつもりだったのですが、地震のせいで頭が回らなくなってお休みしました。地震はやはり恐ろしい。

今、坂道ヲタ仲間と電話しながら、これを書いてます。今週は忙しかったのですが、今日は友達とゲームしました。どんなに忙しくても、友達との時間を必ず作っておきます。こんな時期こそ友達との連絡は大事だなと改めて思いました。

実はゲームは好きでよく遊んでた時期がありました。しかし、歳を重ね、忙しくなって、家にあるゲーム機がほこりを集めてしまう。時間があれば仲良いネッ友とSteamのゲームを遊んでます。そんな中、今の流行りのゲームアプリAmong Usを坂道ヲタと遊んでみました。無料の上に、最大10人で遊べる、まさに流行りにしかならないゲーム。

最初は人狼ゲームのパクリと思いながらゲームを遊んでました。だんだんと遊んでいくとはまりました。普通の人狼よりもわかりやすい。面白いゲームですが、私のテイストのゲームとは少し違う。テイスト違っても、もし友達に誘われたら必ず遊びます。早くMacのバージョン出してくれないかなー?携帯よりも大きい画面で遊びたい!

昨日全然寝れなくて、1日中寝てしまいました。色々やりたかったのに寝てしまった。またこんなだるい投稿ですみません。明日はAdobeXDについて投稿します。おやすみなさい。

Played Among Us for the First Time

Call me a fake gamer but I just played Among Us for the first time today. Playing it made me realize why it's the current hottest game. Although I had fun playing it, it wouldn't be a top favorite despite it being of my favorite genre, multiplayer. Of course, I'd play it with friends as it's a great way to spend time during this quarantine period. Perhaps if they had a MacOS version, I'd be more into the game. 

Speaking of games, I'm super excited about the release of Untitled Goose Game on Steam. I've only seen the trailer, but I'm attracted to the idea of becoming a goose (sounds strange I know). I still have 2 other games in my Steam library that I've purchased but still haven't opened or downloaded it. Should probably get to those first, huh.

Anyways, I'm sort of bummed out at how much I have to accomplish this weekend... Thought weekends were for breaks. Oh well, I have an upcoming note entry that I'm excited to publish! Keep an eye for hopefully tomorrow.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?