見出し画像

【和訳】Used To Be My Girl / The Last Shadow Puppets ザ・ラスト・シャドウ・パペッツ

アルバム『Everything You've Come to Expect』(2016)より。

Colour pictures of re-entry

リエントリーのカラー写真

(re-entry: 再入国。再入場。大気圏への再突入。再登録。など。)

Voices calling down the hall

廊下に声が響く

I wanted you to know

知っておいて欲しかった

You’re the only one that bent me
This far out of shape

君だけだ
俺をこれほどまで曲(ま)げたのは

Don’t make no mistake

間違いは無い

I’m a liar, I’m a cheat

俺は嘘つき、ペテン

A leech, a thief

蛭(ヒル)、泥棒

The outside looks no good and there ain’t nothing underneath

外面も悪ければ
内側には何も無い

Darling, can’t you see

分かるだろ?

My heart melted in the heat
My heart melted in the heat like yours

俺の心は熱で溶けた
君の心のように

First impressions of the century

100年間の第一印象

Two-way mirror, one-way street

マジックミラー、一方通行

Good cop, bad cop routine

良い警官 悪い警官

Black-light animal print boogie

(?🙇‍♀️)

Left in a heap

山積みのまま

A kiss on either cheek

どちらかの頬へのキス

I’m a phoney, I’m a fake

俺は いかさま、偽物

A fraud, a snake

詐欺師、蛇

Gimme all your love so I can fill you up with hate

愛をくれたら
代わりに憎しみで満たそう

Girl, I’m in a state

落ち着かない

My heart melted yesterday
My heart melted yesterday like yours

心は昨日溶けきった
君の心のように

The odyssey

その長い旅程は

Came down kind of hard on me

ある種 酷い仕打ちだった

The here and now so suddenly

今、急激に

Became a different world

世界は別物になった

Finally I slipped out of reality

ついに現実から滑り落ちた

It must all be imaginary

すべて虚構に違いないが

She used to be my girl

かつては俺の女だった

Used to be my girl
Used to be my girl
Used to be my girl
Used to be my girl

かつては俺の女

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?