見出し画像

夢 ❘ 指先の指紋

 見た夢の記録を置いていきます。夢メモの原文のあとにAIに翻訳させた英訳も載せます。おまけ記事がつくことがあります。(夢かAI使用感関連)

※夢内容部分とAI使用時所感の記事はいずれ分離する予定です。

 I will leave a record of the dreams I have seen. After the original dream memo, I will also include an English translation translated by an AI. Sometimes there may be additional articles related to the use of AI. (These will be separated from the dream content and AI usage articles in the future.)



■指先の指紋

 #指先の指紋、って・・指紋って指先にあるもんでしたね。ぼけてる。。

 明け方というか、目を覚ます直前に見ていたと思われる夢の中で、
指を見ていました。

 というか指を見つめていました。右手の人差し指です。

はじめぼんやりだったのが、
(あ、右手の人差し指。じっとみたら何か浮き出てくるかな?)

そう思って凝視してみると、画面が拡大されました。見ている方向は右人差し指の手のひら側を正面とすると右側の端から半分をじっと見ていて、まずは指紋が浮き出ていました。・・・しかし何か動いている。拡大を変えてみました。もっと拡大して顕微鏡で見ているようです。それは今度は景色に見えました。

 思いついて、見たい景色を考えてみると、画面がモーフィングされるように見たい景色に変わりました。さっきも今も、画面全体が渦巻いているような小さな震えを感じました。更に凝視すると震えが一つの線にまとまり、画像がくっきりしました。

(なるほど。ゆっくりやれば見たいものが見えるのかな。)

そう思って、いくつか見てみたい景色や人、絵画などを順番にだして見ていました。あんまり色が鮮やかで嬉しくなって笑っていたら、頬の筋肉の緊張で目が醒めたようです。

====

案外面白めな夢でした。

y.


Title:Fingerprints


#Fingerprints , oh yes... they're on our fingertips. Hmm, how forgetful of me...

In the early hours, or rather just before I woke up, I was looking at my finger. Or rather, I was staring at it. It was my right index finger.

At first, it was a bit hazy. (Oh, my right index finger. I wonder if I can see anything if I stare at it?) So, I gazed intently, and the screen enlarged. I was looking at the side of the finger facing the palm of my right hand, and I stared at the half from the right edge. At first, the fingerprint stood out. ...But it was moving. So, I changed the magnification. It felt like I was looking through a microscope when I zoomed in. It now looked like a landscape. I thought of a scene I wanted to see and the screen morphed into it. I felt a slight tremble, like the screen was swirling, both before and now. When I gazed even closer, the tremble consolidated into a line, and the image became clearer.

(Ah, I see. If I take my time, I can see what I want to see.)

With that in mind, I brought up various landscapes, people, paintings, and so on, one after another. The colors were so vivid that I was overjoyed and laughing. Then, my eye opened due to the tension in my cheek muscles.

====
It was quite an amusing dream, surprisingly.

y.


  ⇒AIがブラッシュアップ後の抽出タグ

#Fingerprints #Dream #Landscape #People #Paintings #VividColors
#指紋 #夢 #風景 #人々 #絵画 #鮮やかな色

ChatGPT May 3 Version response

  おまけ:AIにアピールポイントを確認してみました。

最近AIからの説明に熱を感じる。。

あとがき

AIが行った翻訳についての意見を求める時、時間が開いてしまうと、以前の処理履歴を忘れてしまっているようです。今回は大丈夫でしたが、何回かの試行の時にAIポカァン状態を目の当たりにしました。がさつ感がちょっと最近増しているきがする。

課金しろってことなのかしらん。。シブイワ。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?