Starting the academic English and oral presentation アカデミック英語とプレゼンテーション

First of all,Academic English is difficult because of the new learning skill.
My English learning background to make the short sentence is the most important. However making the long sentences is important for academic English for making short such as essay and paragraph.

Secondly, the oral presentation skill is better than academic English for me because the today's learning is not different compare to my previous learning Engish contents. 

Taking notes lesson is fine as well as oral presentation skill.

アカデミックスキルが難しい。。今までは短い言葉で書くことが良いと思って英語を学んできたつもりだったけどその逆だった。
厳密にいうと短くすることは確かなんだけど、結果的に段落やレポート全体が短くなるために1行を長くしてそれぞれの文がどんな繋がりで書かれているかを分かりやすくするのがアカデミック英語ってことでした。

プレゼンテーションスキルのほうがまだましだった。
今まで習ったことの応用のような形もしくは細かく掘り下げるとなぜそう話すべきなのか、より分かりやすい説明となるにはどうすれば良いかの理解が深まったからです。




この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?