見出し画像

和訳 Fake/Twin Method

I must fit in, pretend that's all I've got to do
「馴染まなければならない、それが俺ができる最善策なんだ」

Watching from above
"上から見下ろしている"

And I am there where
それに、俺はここにいるぞ

look down
"下を見てごらん"

I want to be on top, they say,
aside who am I ?
「トップにたちたいとあいつらは言うが
俺は何者なんだ?」

I see it so clear
"それは明らかだろう"

I can't remember
「まったく思い出せない 」

in mind
"心に留めておけよ"

What it is like to have the dreams inside
「お前は夢を殺した時の気分が解るか」

When nothing is real
"何も信用出来ない時に、だろ?"


So
「ああ、それなら、」

I know
"わかってるよ"

Find me beaten by my own morality
「自己理想に打ち負かされている自分を見つけろ」

Releasing
"解放しよう"

Hang on
「焼き付いて離れない」

So let go
"そんな過去を忘れよう"

I am here, alive, but you're nothing to me
「俺はここにいる、生きている、でもお前にとって俺は必要ないんだろ」

You've got something to say so just say it
「"言いたいことがあるなら言ってみろ"」

Yes I can see the lies that you force on me
「ああ、俺にはあいつらの押し付けがましい嘘が見抜けるぞ」

You've got something to say so just SAY IT!!
「文句があるなら言ってみろ!」

SAY IT!!
言え!

I hate it here, deny that I am claustrophobic
「俺はここが嫌いだ、閉所恐怖症なわけじゃない」

(Try breathing the air)
"深呼吸するんだ"

to the synthetic
「作られた偽物だ」

(Plastic)
"プラスチックだな"  (*スラング:まがい物)

Its all become a mask outside, I see everything
「全て上っ面だけだ、俺は全てを知っているぞ」

(Corrupting the pure)
"純粋なものを腐らせろ"

But I don't want to
「でも、俺はもう、やりたくない」

(Unclean)
"汚らわしいぞ"

I feel myself covering up my eyes
「俺が俺の目を塞ぐのがわかる」

(It eats you away)
"君を侵食する"

Now watch me breaking through this hole in decency
「今、礼儀すら突き破った俺をみてくれよ」

I'm hollow till death
"俺達"は死ぬまで虚しい"

Hang on
「脳裏に焼き付いて離れない」

(So let go)
"さぁそんな過去なんざ忘れよう"

I am here, alive, but you're nothing to me
「俺はここにいる、生きている、でもお前にとって俺は無価値だ」

You've got something to say so just say it
「"言いたいことがあるなら言ってみろ"」

Yes I can see the lies that you force on me
「ああ、俺にはあいつらの押し付けがましい嘘が見抜けるぞ」

You've got something to say so just SAY IT!
「文句があるなら言ってみろ!」

You've got something to say so just SAY IT
「文句があるなら言ってみろ」
You've got something to say so just SAY IT
「文句があるなら言ってみろ」

More tell me lies won't you tell me
「もっと嘘だったことを教えろ 詳しく話せ」
More tell me lies   lies
「すべて教えてくれ 俺についた嘘を  嘘を!」

You've got something to say so just say it
「なにか思うことがあれば言えよ」

Yes I can see the lies that you force on me
「お前の言葉なんか紛い物だと俺は知ってるぞ」

You've got something to say so just say it
「文句があるなら言ってみろ」

I am here, alive, but you're nothing to me
「俺はここにいる、生きている、だがお前にとって俺は無価値みたいだ」

You've got something to say so just say it
「文句があるなら言ってみろ」

Yes I can see the lies that you force on me
「お前の押し付けがましい嘘なんて俺は見抜けるぞ」

You've got something to say so just SAY IT!!
「なにか思うことがあるなら言ってみろよ」

SAY IT !
言ってみろ!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?