見出し画像

Imperfect Diary 230815

2 months ago, I participated a group exhibition “PROOF OF X”.
The exhibition is for digital art using blockchain technology.

I was not intersted in ordinary NFTs at first.
But when I knew I could make NFTs from scratch, I was very interested in it.

My work “64 Rectangles” is a generative art  using blockchain technology.
Ordinary generative art  is made by an aritist and an algorithm that they programmed.
But this work made by their human power of buyers.
The buyers put the rectangle, select color, position, size for a same canvas.
This art work is impossible design with only algorithm.
The activities are recorded in the blockchain. 


2ヶ月前、グループ展「PROOF OF X」に参加しました。 ブロックチェーン技術を活用したデジタルアートの展覧会です。 私は最初は普通のNFTには興味がありませんでした。 私は最初は普通のNFTには興味がありませんでした。 しかし、NFTをゼロから作れると知ったとき、非常に興味を持ちました。 私の作品「64 Rectangles」は、ブロックチェーン技術を使用したジェネレーティブ アートです。 通常のジェネレーティブ アートは、芸術家と彼らがプログラムしたアルゴリズムによって作成されます。 しかし、この作品はバイヤーの人力によって作られています。 購入者は同じキャンバスに長方形を配置し、色、位置、サイズを選択します。 この作品はアルゴリズムだけでは不可能なデザインです。アクティビティはブロックチェーンに記録されます。

googleで翻訳

● from scratch スクラッチで、ゼロから

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?