見出し画像

僕の好きな歌③"All My Favorite Songs"Weezer



All My Favorite Songs

こんばんは。僕の好きな歌第3回目は比較的最近の曲”All My Favorite Songs”です。2021年1月にアメリカのロックバンドWeezerによって発表されました。バンドの14枚目のスタジオアルバム「OK Human」に1曲目として収録されています。
Wikipediaの記載(https://en.wikipedia.org/wiki/All_My_Favorite_Songs)によると、作詞作曲にはバンドメンバーのRivers Cuomoの他、Ashley Gorley, Ben JohnsonI, lsey Juberがクレジットされています。

YouTube

Weezer - All My Favorite Songs (Official Video)

歌詞

All my favorite songs are slow and sad
All my favorite people make me mad
Everything that feels so good is bad, bad, bad

All my favorite songs are slow and sad
I don’t know what’s wrong with me
I don’t know what’s wrong with me

I love parties but I don’t go
Then I feel bad when I stay home
‘Cause I need a friend when I take a walk
I like spacing out when somebody talks

I wanna be rich but I feel guilty
I fall in love with everyone who hates me

All my favorite songs are slow and sad
All my favorite people make me mad,so mad
Everything that feels so good is bad, bad, bad

All my favorite songs are slow and sad
I don’t know what’s wrong with me

Dreamy morning
Walking along by myself
Thinking about life
Trying’ to find my way through hell

Sometimes I wish I was on an island
But then I’d miss the sound of sirens

All my favorite songs are slow and sad
All my favorite people make me mad,so mad
Everything that feels so good is bad, bad, bad

All my favorite songs are slow and sad
I don’t know what’s wrong with me
I don’t know what’s wrong with me

歌詞日本語訳 (訳:トリンドル弘美)

僕の好きな歌は全部 ゆっくりで悲しい
僕の好きな人たちはみんな 僕を怒らせる
僕がこれいいなと思うことは、ほかのひとにとって良くないことなんだ

僕の好きな歌は全部 ゆっくりで悲しい
いったい僕は何がおかしいんだ

僕はパーティーが大好き だけど行かない
そういうことで家にいると なんかもやもやしてしまう
散歩をするときに友達が必要で
誰かが話しているときにただぼんやり耳を傾けているのが好き

金持ちになりたいけど罪悪感を感じる
僕は僕を嫌いなひとをいつも好きになる
僕の好きな歌は全部 ゆっくりで悲しい
僕の好きな人たちはみんな 僕を怒らせる、とってもね

僕がこれいいなと思うことは、ほかのひとにとって良くないことなんだ
僕の好きな歌は全部 ゆっくりで悲しい
いったい僕は何がおかしいんだ

夢みたいな朝に
ひとりで歩いて
僕の人生について考えている
地獄を抜け出す方法を探している

時々無人島にいたくなる
でも そうすると誰かに警告されることもなくなってしまう

僕の好きな歌は全部 ゆっくりで悲しい
僕の好きな人たちはみんな 僕を怒らせる
僕がこれいいなと思うことは、ほかのひとにとって良くないことなんだ

僕の好きな歌は全部 ゆっくりで悲しい
いったい僕は何がおかしいんだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?