見出し画像

【和訳】あなたは青色の思い出 Baby Blue - Winona Oak


You smelled like palm trees and cigarettes
あなたはヤシの木とタバコみたいなにおいがして
You were the tangerine sky after a wildfire
まるで山火事のあとのオレンジ色の空みたいな人だった
You were a lost thing inside my chest
そんなあなたを失ってしまった
Loosenin' my screws and crossin' all my wires
こんなに私をおかしくさせたあなたを

How many ways did I say, "I love you"? Did I say, "I love you"?
あなたにどれだけ「愛してる」って言ったっけ?「愛してる」って
But you just couldn't give it back
でもあなたは返事すらしなかった
How many days 'til the sky was falling? 'Cause I kept on stalling
世界が終わるまであと何日かかる?だって私が引き止めてたから
I knew I'd have to give you back
あなたを返さなきゃいけないってわかってた

You were a Hollywood daydream, my beautiful sad thing
あなたはハリウッドの白昼夢だった、今はもう美しくて悲しい思い出
Oh, so blue, baby blue, yeah
とても青いの
You were torn like your ripped jeans, a bird with a bad wing
あなたはリップドジーンズとか、ひどい羽の鳥みたいにズタズタだった
Oh, so blue, baby blue, baby
とても青いの

You wеre the stranger I knеw the best
あなたは私が一番よく知っている他人
With those angel eyes, you were a wild liar
天使の瞳をした、刺激的な嘘つきで
I was the savior you never asked for, but I tried
お願いされてもないのに、あなたを救おうとした
And I would until I died, oh
死ぬまでそのつもりだった

How many ways did I say, "I love you"? Did I say, "I love you"?
あなたにどれだけ「愛してる」って言ったっけ?「愛してる」って
But you just couldn't give it back
でもあなたは返事すらしなかった

You were a Hollywood daydream, my beautiful sad thing
あなたはハリウッドの白昼夢だった、今はもう美しくて悲しい思い出
Oh, so blue, baby blue, yeah
とても青いの
You were torn like your ripped jeans, a bird with a bad wing
あなたはリップドジーンズとか、ひどい羽の鳥みたいにズタズタだった
Oh, so blue, baby blue, baby
とても青いの

You were cold like a winter sky
あなたはまるで冬の空みたいに冷たかった
You're so blue, baby blue, yeah
とても青いの
You were rare like the northern lights
あなたはオーロラみたいにレアで
I wonder, was it true, was it true? Yeah
これは現実?って思った

You were a Hollywood daydream, my beautiful sad thing
あなたはハリウッドの白昼夢だった、今はもう美しくて悲しい思い出
Oh, so blue, baby blue, yeah
とても青いの
You were torn like your ripped jeans, a bird with a bad wing
あなたはリップドジーンズとか、ひどい羽の鳥みたいにズタズタだった
Oh, so blue, baby blue, baby
とても青いの

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?