見出し画像

【和訳】Prey - The Neighbourhood

As long as you notice
君が気づいている間は
I'm hoping that you'll keep your heart open
心を開いているといいな
I'll keep mine open too (I'll keep mine open too)
僕も心を開いておくから
If you don't ask, I won't tell
君が聞かない限り教えるつもりはないよ
Just know that, just know that
知っておいてね
It all hurts, it all hurts just the same
それでもやっぱり傷つくんだ

Something is wrong, I can't explain
何かおかしい、説明できないけど
Everything changed when the birds came
あの鳥が来てからすべてが変わった
You never know what they might do
彼らがすることなんてわかるはずない
If they catch you too early
早く会いに来たとしてもね
We need to fly ourselves before someone else tells us how
誰かが教えてくれる前に飛び立たなきゃ
Something is off, I feel like prey, I feel like praying
変な感じ、なんだか祈ってるみたいだ

As long as you notice
君が気づいている間は
I'm hopin' that you'll keep your heart open
心を開いているといいな
I'll keep mine open too (I'll keep mine open too)
僕の心も開いておくから
So, so I'll probably take you aside
そしたら、たぶん君を連れて行って
Tell you what's on my mind
僕の悩みを打ち明けるんだ
But you, you'll just keep it inside
でも君は、悩みを心に仕舞ったまま
Probably tell me that you're alright
たぶん僕に「大丈夫だよ」って言うんだ

Something is wrong, I can't explain
何かおかしい、説明できないけど
Everything changed when the birds came
あの鳥が来てからすべてが変わった
You never know what they might do
彼らがすることなんてわかるはずない
If they catch you too early
早く会いに来たとしてもね
We need to fly ourselves before someone else tells us how
誰かが教えてくれる前に飛び立たなきゃ
Something is off, I feel like prey, I feel like praying
変な感じ、なんだか祈ってるみたいだ

(If I run) if I run away I'll never know
もし逃げ出したら絶対わからないだろう
(What you want)
(君の望みが)
And if you go then I'll never grow
そして君がいなくなれば僕はずっとこのままさ
(I'm undone)
(もうダメだ)
Let me slip, let me slide
潜り込ませて、そっと入らせて
(If you run) I'll look for you to fly
(逃げるなら)君が飛び立つのを待ってるよ

Something is off, I can't explain
変な感じ、説明できないけど
You know what I mean, don't you?
僕の言ってることわかるよね?
Something I saw or something I did that made me like this
何かのせいで僕はこうなっちゃったんだ
Could you help me?
助けてくれる?
We need to fly ourselves before someone else tells us how
誰かが教えてくれる前に飛び立たなきゃ
Something is off, I feel like prey, I feel like praying
変な感じ、なんだか祈ってるみたいだ
Something is off, I feel like prey, I feel like praying
変な感じ、なんだか祈ってるみたいだ

So, so I'll probably take you aside
そしたら、たぶん君を連れて行って
Tell you what's on my mind
僕の悩みを打ち明けるんだ
But you, you'll just keep it inside
でも君は、悩みを心に仕舞ったまま
Probably tell me that you're alright
たぶん僕に「大丈夫だから」って言うんだ

So, so I'll probably take you aside
そしたら、たぶん君を連れて行って
Tell you what's on my mind
僕の悩みを打ち明けるんだ
But you, you'll just keep it inside
でも君は、悩みを心に仕舞ったまま
Probably tell me that you're alright
たぶん僕に「大丈夫だから」って言うんだ

I don't wanna fight
I don't wanna fight
I don't wanna fight
I don't wanna fight
ケンカはしたくないよ




難しかった…(´-`)
If they catch you too early の訳が微妙でした。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?