見出し画像

あなたにとって Sociality とは?

Hi!
〔心を癒す英会話〕講師 / カウンセラーの
マリーナ恵子です👩‍🏫

現在挑戦中の Beauty Japan
7つのコンセプトそれぞれが
私にとってどんなものなのか話してみました🎥

Beauty #美しく生きる
Career #キャリアを培い、活かす
Sociality #社会で輝ける人材に
Culture #文化的な創造を
Entertainment #芸能的才能を磨く
Independence #社会的に自立した女性に
Fashion #流行を生み出す

https://bjfujineo-mixline.com/

Sociality #社会で輝ける人材に

What is “sociality” for you?
あなたにとってsocialityとは?

Once I was trying to get out from all of society,
かつて私は社会から離脱しようとしていた
but I couldn’t.
でもできなかった。

Since I can’t just vanish,
きれいさっぱり消えることはできないから
someone have to take care of things after.
誰かが後処理をしないといけない。
Also I thought my disappearance
それにこう思った 私が消えたことが
might remain badly in someone’s memory.
悪い意味で誰かの記憶に残るかも。

Through this kind of thoughts, I’d say
そんなことを考えていた末に こう思う
every single one has sociality in a way,
全ての一人一人に何かしら社会性がある
once you got your life in this world.
この世に命を授かった瞬間から。

The reason why I was struggling with sociality is
私が社会不適合だと思うことになった原因は
because I was trying to change myself to fit a society,
自分を変えて社会に合わせようとしていたから
and felt I was totally useless.
そして自分は完全に役立たずだと感じたから。

When I noticed
I can do something to society by just being as myself,

私が私であるだけで 社会に何かしらはできると
私が知ったとき
 
I realized people surrounding me didn’t ask me to change.
氣付いた 周りの誰も私に変われとは言ってない
I was making things harder for me by myself.
私が私への物事を難しくしていた 自分だけで

I’d like you to remember complements you received,
あなたが褒められたことを思い出してください
especially what you did naturally.
特に 自然に行なったこと。

For example, I noticed many of my friend told me
例えば私は 多くの友人にこう言われていた
that they feel comfortable chatting with me,
ただおしゃべりしてるだけで心地いい
because of my way of listening and reaction with acceptance.
受け入れて聞いたり反応しているから、と。

Luckily or destinately, now my job is
幸運か定めか 今の私のお仕事は
to use my real self
そんな自然な私自身を使うこと 
in my lessons or counselings.
レッスンやカウンセリングで。

Even within your current job, there is a way
あなたの今の仕事の中でも 方法はある
to use your natural self at most.
自然なあなた自身を最大限に活かすこと。

Hope this video helps you some to find your sociality.
あなたのsocialityを見つける
ヒントになれば幸いです💞

ー・ー・ー・ー・ー・ー・ー・

▶▶ 挑戦応援ページ ◀◀
⠀//
🎉Beauty Japan FUJIYAMA/NEO 2023
 8月5日(土) 想いをプレゼンします!
\\
応援してくださる方
ご連絡いただけたら嬉しいです💌

ー・ー・ー・ー・ー・ー・ー・
▶︎最新情報は Instagram
▶︎心を癒す英会話ヒーリングリッシュ詳細
🗻御殿場/オンライン


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?