見出し画像

使徒的・預言的啓示「皆さんは聖霊を知っているでしょうか?」ゲヤス・ローレンス

親愛なる喜びに満ちあふれた聖徒の皆様!

私たちは今、私たちのうちに住まわれる聖霊とコネクションする季節におり、主も私たちをご自身の臨在と力で満たしたいと願っておられます。
聖霊は、神の臨在の現れです。イエスは聖霊を通して私たちのうちにおられます。
私たちが聖霊を通して、自分の心に入って来てくださるよう主に願い求める時、私たちは新しく生まれ変わります。

イエスは天に戻られる前、ご自分の弟子たちに来たるべき聖霊について語りました。
そこでイエスがご自分の弟子たちに、聖霊について語られた『4つの事柄』を見ていきたいと思います。

1. 弟子たちにとって、聖霊はイエスのような方になっていかれます(ヨハネ14:16)。
- 聖霊はイエスと同様に、「もうひとりの慰め主」(KJVより。新改訳「助け主」) です。
- 「慰め主」と訳されているところのギリシャ語の原語は「parakletos」で、
 「私たちが呼び出すことのできる、近くにいる人」を意味します。
- 弟子たちがイエスとの近しい関係を経験したのと同じように、イエスは今や彼らのうちにとどまるようになります。
- 弟子たちはイエスの愛もしくはイエスの平安など経験しませんでした。 
 彼らはイエスがどなたなのかを、自分たちの目で見たに過ぎませんでした。

2. 私たちは聖霊を知ることができます。聖霊が私たちのうちに住んでおられるからです(ヨハネ14:17)。
- 世は、聖霊を見ることはできません。しかしながら、私たちは聖霊を知ることができます。
- 私たちは聖霊を通して創造主であられる神を経験します。私たちは、神の愛を知ることができるのです。
- 聖霊は私たちの人生を変える、経験に基づく知識を私たちに与えてくださいます。

3. 聖霊は、私たちにすべてのことを教えてくださいます(ヨハネ14:26)。
- 聖霊は「経験」を通して、私たちに「神がどのような方であるか」を教えてくださいます。
- 私たちは聖霊を通して、私たちのうちにある神の癒しの力を知ることができます。
- 私たちは自分のうちに住んでくださる聖霊を通して、神の御声によって導かれることができます。

4. 聖霊によって私たちのうちに宿ってくださるイエスは、人の姿で知っているイエスよりもまさっています(ヨハネ16:7)。
- 私たちは、もはや外側からイエスを知るようなことはありません。私たちはイエスご自身の御霊によって、私たちのうちにおられるイエスを知っているのです。
- イエス・キリストは私たちのうちに住んでおられ、イエスは私たちに語ってくださり、ご自身の御霊によって私たちを導いてくださいます。
- イエスはご自身の御霊を通して、私たちを癒し解放してくださいます。
- イエスはご自身の御霊によって、私たちを通して他の人々にご自身の力を働かせます。

神の聖霊を経験するためのアクティベーション:
1. 皆さんの霊、魂とからだを満たしてくださるよう、聖霊に願いましょう。

2. 五感で感じることのできる聖なる神の臨在を経験するまで、待ちましょう。

3. 自分のお腹あたりをチェックし、どのような種類の臨在 (御霊の実) を皆さんが経験しているか見ましょう(平安、愛、聖さ、優しさ、謙遜 etc.)。

4. 自分にどのような思いが来ているか、自分の思いをチェックしましょう。
皆さんのうちにおられる聖霊を通して、イエスは皆さんに何と語っておられるのでしょう?

5. 聖霊が皆さんを「満たし」、皆さんに「イエスの思いを語ってくださる」まで、聖霊に時間を与え、皆さんが「経験」を持つまで待ちましょう!

6. 皆さんが癒しを必要としているなら、聖霊に皆さんの霊、魂とからだを神の癒しの力で満たしてくださるよう願いましょう。

神の臨在を経験するために全てをゆだねる!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation- Do you know the Holy Spirit?
Dear joyful saints!

We are now in the season of connecting with the Holy Spirit who lives in us, and the Lord also wants to fill us with His presence and power.
The Holy Spirit is the manifestation of the presence of God. Jesus is in us through the Holy Spirit.
We become born again when we ask the Lord to come into our hearts through the Holy Spirit.

Before Jesus went back to Heaven, He talked to His disciples about the coming Holy Spirit.
We will look at four things Jesus said about the Holy Spirit to His disciples.

1.The Holy Spirit will be like Jesus to His disciples (John 14:16).
- The Holy Spirit is another Comforter like Jesus.  
- The word “Comforter” is “parakletos” which means someone near who we can call.
- As the disciples experienced the closeness of Jesus, now Jesus will abide in them.  
- The disciples did not experience the love of Jesus or the peace of Jesus.
They only saw with their eyes of who Jesus was.

2. We can know the Holy Spirit because He lives in us (John 14:17)
- The world cannot see the Holy Spirt. But we can know the Holy Spirit.
- We experience God the Creator through the Holy Spirit. We can know the love of God.
- The Holy Spirit gives us the experience knowledge that changes our lives.

3. The Holy Spirit will teach us all things (John 14:26)
- The Holy Spirit teaches us who God is by experience. 
- We can know the healing power of God in us through the Holy Sprit.
- We can be led by the voice of God though the Holy Spirit in us.

4. Jesus in us through the Holy Spirit is better than knowing Jesus in the flesh (John 16:7)
- We do not know Jesus on the outside anymore. We know Jesus in us by His Spirit.
- Jesus Christ lives in us and He talks to us and leads us through His Spirit.
- Jesus heals and delivers us through His Spirit.
- Jesus works His power through us to others by His Spirit.


Activation to experience the Holy Spirit of God
1.Ask the Holy Spirit to fill your spirit, soul and body.

2.Wait until you experience the tangible presence of a Holy God.

3.Check your stomach area, and see what kind of presence (fruit of the Spirit) you are experiencing. (Peace, love, holiness, gentleness, humility, etc.)

4.Check your mind to see what thoughts are coming to you. What is Jesus saying to you through His Holy Spirit in you?

5.Give time for the Holy Spirit to fill you, speak to you His mind, and wait until you have an experience!

6.If you need healing, ask the Holy Spirit to fill your spirit, soul and body with the healing power of God.

Surrendering all to experience the presence of God!
Apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?