見出し画像

使徒的・預言的啓示「 “私たちのうちにある” そして “私たちの上に臨む油注ぎ” の違いとは?」ゲヤス・ローレンス


私たちは今、私たちの人生に新しい油注ぎが臨むように、主を求める季節に入っています。
神の御霊は、私たちがイエス・キリストを自分の心に受け入れる時、私たちの中に住みに来られます(ヨハネ1:12、14:17)。
神の御霊は、単に私たちのうちに住むだけではなく、神の御霊は私たちの上にも臨まれます!
私たちがサタンの力に対抗して勝利のうちに生きることができるよう、私たちは神の力を受ける全く異なる経験を体験することができるのです。

1. 信者たちは力の油注ぎを受けるまで、待ち望まなければなりませんでした(使徒1:8)。
- 神の御霊は「信者たちの上に」臨もうとしており、力を与えようとしておられました。
- 「みことばが現われるための力」が、神の御霊によって来る結果でしょう。
- 神の力と神の臨在は、異なる神の働きです。

2. 力を受け取ったところから来るしるしは、単に祈りのことばだけではありません(使徒10:38)。
- 「イエスの上に臨んだ神の力」は、人々をサタンの抑圧から自由にするようにさせました。
- 神の力は、人々を癒すようにさせました。
- 神の力は失敗、罪、病気、悪霊どもや落ち込みなどからの自由を現わします。

3. 「私たちのうちにある油注ぎ」は、「私たちの上に臨む油注ぎ」と異なります(ヨハネ1:31〜33、イザヤ11:1〜3)。
-「私たちのうちにある油注ぎ」は 私たちにすべてのことを教えます(1ヨハネ2:20, 27)。
-「私たちの上に臨む油注ぎ」は 私たちの日々の仕事のためにあります。
-「私たちのうちにある油注ぎ」は 日々の主との歩みのためにあります。
-「私たちの上に臨む油注ぎ」は 私たちの仕事においての成功のためにあります。
- 「私たちのうちにある油注ぎ」は 私たちがみことばに留まるにしたがって永遠に続き、また決して離れません。
-「私たちの上に臨む油注ぎ」は来たり、また行ったりします。これは主のためにする私たちの日々の仕事のために来ます。
-「私たちのうちにある油注ぎ」は 私たちが自分の心、すなわち内なる人において知っている事です(神の平安や神のことば)。
-「私たちの上に臨む油注ぎ」は 私たちの魂や私たちの身体でさえも感じる ことができます(例えば、自分の体の中の熱、自分の思いの中の新しい考え、自分のフィーリングの中の突然の変化など)。

イエスは新鮮な油で私たちを油注ぎたいと願っておられます!
私たちの上に来て、留まるために私たちは神の力が必要です!   
人生における成功を日々享受するための新しいレベルの油注ぎが私たちの 上に臨むまで、私たちの心を聖書のことばと神の御霊で満たしていきましょう。

天からの力で、油注がれる時です!
私は「神の約束を現わす方法」について教えるために、今週の土曜と日曜に東京に出向くことを楽しみにしております!

すべては新鮮な油注ぎのため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic prophetic Revelation- What is the difference between the anointing in us and the anointing on us?

We are now in the season of seeking the Lord for His new anointing to come upon our lives.
The Spirit of God comes to live in us when we receive Jesus Christ in our hearts (John 1:12; 14:17).
The Spirit of God does not just live in us, but He can also come upon us!
There can be another experience with Jesus where we receive His power so that we can live in victory over the power of Satan.

1.The believers were to wait until they received the anointing of power (Acts 1:8).
- The Spirit of God was going to come upon the believers and give power.
- The result of the Spirt of God would be power to manifest the Word of God.
- The power of God and the presence of God are different works of God.

2.The sign of receiving the power is not just a prayer language (Acts10:38).
- The power of God upon Jesus caused people to be set free from Satanic    oppression.
- The power of God caused people to be healed.
- The power of God manifests freedom from failure, sin, sickness, demons,and  depression.

3.The anointing in us is different from the anointing upon us (John 1:31-33; Is.11:1-3).
- The anointing in us teaches us all things (1 John 2:20,27).
- The anointing on us is for our daily work.
- The anointing in us is for our walk with the Lord daily.
- The anointing upon us is for our success in our work.
- The anointing in us is eternal and will never leave as we abide in the Word  of  God.
- The anointing on us comes and goes. It comes for our daily work for the Lord.
- The anointing in us is what we know in our hearts or the inner man (peace  of God and the Word of God).
- The anointing on us is feelable in our soul and even in our physical body (Such as heat in your body; new thoughts in your mind; sudden change in your feeling).

Jesus wants to anoint us with fresh oil!
We need the power of God to come and rest upon us!
Let us fill our hearts with the Word of God and with the Spirit of God until
a new level of anointing comes upon us for our daily success in life.
It is time to be anointed with power from Heaven!
I am looking forward to be in Tokyo this Saturday and Sunday to teach on how to manifest the promises of God!

All for the Fresh Oil!
Apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?