見出し画像

使徒的・預言的啓示「神の宮を建て上げる」ゲヤス・ローレンス

親愛なる聖徒の皆様!

私たちが神の宮になったことを、信者として私たちが理解しなければならない季節にいます。 神は建物の中に住んではおられず、今や神はご自分の子どもたちのうちに住んでおられます。

以下が、聖書が新しい契約のもとでの神の宮について語っている「5つの事柄」であります。

1. 私たちは、聖霊が私たちのうちに住んでおられることを知らなければなりません(1コリント3:16)

- 救いは聖霊が臨み、そうして私たちの心を変える時にのみ訪れます(ローマ8:9〜10)。

- 私たちは聖くあることによって、または教会に出席しているからといって救われはしません。
救いは、私たちの霊のうちにある神の臨在にあるのです。救いの力は、聖霊の臨在があることによってのみ来ます。

- 私たちが本当に新生しているなら、私たちは罪を犯したり、不従順のうちに歩むことは願わないでしょう。
聖霊は私たちに、新しい性質と新しい霊をお与えになります。

2. 私たちは神の宮を汚すこともあります(1コリント3:17)。(KJV「defile 汚す」。新改訳第3版と新改訳2017年版「こわすなら/壊すなら」)。

- 「汚す」と訳されている言葉は、ギリシャ語の原語で「phtheiro」であり、「腐らせる・台無しにすること、もしくは枯れること to spoil or wither」を意味します。

- 私たちの霊、たましいと体は、主とその働きのために きよく保たなければなりません。

3. 私たちは自分を欺いてはなりません(1コリント3:18〜20)

- 私たちが人間の知恵に歩むなら、私たちは愚かな生き方をし始めます。

- 私たちは日々 神の知恵のうちに歩み、また天の御国の法則に従わなければなりません。

4. 私たちは もはや自分自身のものではありません(1コリント6:14〜7:1)

- 信者はイエス・キリストの血潮によって買い取られました。私たちの体、思いと霊はイエスのものです。

- 私たちは自分の霊、たましいと体で神に栄光を帰さなければなりません。 神の臨在は私たちのうちにあり、神は私たちのうちに住み、また私たちと共に歩みたいと願っておられます。

活性化:
●皆さんの心(霊)のうちにある、神の臨在について考えましょう。
●言いましょう。「イエス・キリストはご自身の聖霊によって私のうちにおられます」。
●皆さんの心のうちにある神の臨在に、皆さんのたましいと体を委ねましょう。
●あらゆる場所において 神と共に歩むことを学びましょう。神は、私たちといつも共におられます!

全ては神の栄光のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic prophetic Revelation-Building the Temple of God

Dear saints! 

We are in a season where we as believers must understand that we have become the temple of God.
God does not dwell in buildings, but now He dwells in His children.

Here are 5 things the Bible says about the New Covenant Temple of God.

1. We have to know that the Holy Spirit dwells in us (1 Cor.3:16)

- Salvation only comes when the Holy Spirit comes and changes our heart (Rom.8:9-10). 

- We can not be saved by being holy or attending church. Its about the presence of God in our spirit. Salvation power only comes from the presence of the Holy Spirit.

- If we are truly born again, we will not want to sin or walk in disobedience. The Holy Spirit gives us a new nature and a new spirit.

2. We can defile the temple of God (1 Cor.,3:17)

- The word defile is “phtheiro” which means to spoil or wither. 

- Our spirit, soul and body must be kept pure for the Lord and for His service. 

3. We should not deceive ourselves (1 Cor.3:18-20)

- When we walk in the wisdom of men, we start living foolish lives. 

- We are to walk in the wisdom of God everyday and obey the principles of the Kingdom of Heaven.

4. We are not our own (1 Cor.6:14-7:1)

- Believers have been bought by the blood of Jesus Christ. Our body, mind and spirit belongs to Jesus. 

- We are to glorify God with our spirit, soul and our body. The presence of God is in us and God wants to live in us and walk with us. 

Activation
●Think about the presence of God in your heart (spirit).
●Say, “Jesus Christ is in me by His Holy Spirit”
●Surrender your soul and your body to the presence of God in your heart.
●Learn to walk with God everywhere. God is with us always!

All for the Glory of God! apostle
Gaius Lawrence



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?