見出し画像

使徒的・預言的啓示「神の良さに扉を開くための4つの方法!」ゲヤス・ローレンス


親愛なる喜びにあふれた聖徒の皆様!

主が、常に良い方であるということを知るのは良いことです。私たちは日々神に感謝することによって、主の良さを開くことができます! 私たちが神の栄光を経験するにしたがって、主は私たちに御国の増加に預かって欲しいと願っておられるのです。
イエスは私たちに「御国が来ますように」と願うようにと教えました。神の臨在が日々私たちに臨むよう、私たちは期待しなければなりません。

以下が、「神の良さに扉を開く4つの方法」です:

1. プライドを除く(ヤコブ4:6)

- 私たちがへりくだっていないと、神は私たちに敵対されます(新改訳2017年版「敵対し...」。新改訳第3版「退け...」)。「敵対」と訳されているところのギリシャ語の原語は「antitassomai」で、誰かが私たちに立ち向かうことを指しています!

- 神は誇る信者に立ち向かいますが、私たちが自らをへりくだらせるなら、神は私たちに さらに恵みをお与えになります。謙遜は、「私の計画ではなく、あなたの最上の計画が成されますように」と言います。

2. 神に従う(ヤコブ4:7)

- 私たちは、神に従わなければなりません。これは単に聖書のことばに従うだけではなく、神の臨在と御声に実際に従うことです。

- 神は 私たちのようではありません。私たちは “神” ではありません。神は、すべてのもののオーナーであられます。神は、主であられます。私たちは、イエスの血潮をもって買い取られました。私たちは神のものなのです! 神はいつの日か、私たちが行なったこと、また行わなかったことに対して、私たちをみな裁かれます。

- 神はご自身の方法でのみ、物事を成されます! 神は私たちがそれを願っているから、祈りに答えるのではありません! 私たちが神の臨在と私たちの人生に対する神の計画に従っているから、神は祈りに答えるのです。

3. 告発者である悪魔に立ち向かう(ヤコブ4:7)

- 「悪魔」という言葉は、「告発者」を意味します。サタンは依然として告発者なのです。サタンは、私たちがサタンとその悪霊どもに扉を開くなら、私たちに追いつくことができます(エペソ4:27)。

- 私たちがどれほど祈り、神に懇願しても関係ありません。私たちがサタンとその王国に対し開いた扉があるなら、神は私たちに近づくことはできません。

4. 神が皆さんに近づくようになるまで、神に近づきましょう(ヤコブ4:8)

- 私たちが神のみこころと計画の下に自らをへりくだらせた後、私たちは告発者に対抗する(新改訳第3版「立ち向かう」)ことができます。私たちはそうして、神に近づくことができます。

- ヤコブは 私たちが神に近づくまで、神は私たちに近づかないと言っています。ですから神の臨在に近づくことは、神が私たちの人生に動くことを見るための大きな鍵です。どのようにして私たちは神に近づくのでしょう? 聞く心によってです。神の臨在が私たちに近づくまで、私たちは神の臨在を求めます。

すべては神の臨在の現われのため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-4 ways to open the door to Gods goodness!

Dear joyful saints!

It is good to know that the Lord is always good. We can open up to the goodness of the Lord by thanking the Lord everyday! The Lord is wanting us to have Kingdom increase as we experience the Glory of God. Jesus told us to ask for His Kingdom to come. We must expect the presence of God to come to us daily. God wants to meet us and bless us. Here are 4 ways to open the door to God’s goodness:

1. Get rid of pride (James 4:6)

- God resists us when we are not humble. The word “resist” is “antitassomai”, which speaks of someone coming against us!

- God opposes the proud believer, but if we humble ourselves, God gives us more grace. Humility says, “Not my plan Lord. Let Your best plan be done”.

2. Submit to God (James 4:7)

- We are to submit to God. This is not just obeying the Word of God, but actually obeying God’s presence and His voice.

- God is not like us. We are not “gods”. God is the Owner of everything. God is Lord. We have been bought with the blood of Jesus. We belong to God! God will one day judge all of us for what we did and did not do.

- God only does things His way! God does not answer prayer because we want it! God answers prayer because we are obeying the presence of God and His plan for our lives.

3. Resist the Devil, the accuser (James 4:7)

- The word Devil means accuser. Satan is still the accuser. Satan can get to us if we open doors to him and his demons (Eph.4:27).

- It does not matter how much we pray and beg God, if we have open doors to Satan and his kingdom, God can not draw near to us.

4. Draw near to God until God draws near to you (James 4:8)

- After we humbles ourselves under the will and plan of God, we can resist the accuser. We can then draw near to God.

- James says that until we draw near to God, God does not draw near to us. So drawing near to the presence of God is a big key to see God move in our lives. How do we draw near to God? By a listening heart. We seek Gods presence until Gods presence draws near to us.

All for the manifest presence of God!
apostle Gaius Lawrence ​

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?