見出し画像

使徒的・預言的啓示「私たちは神の栄光をどのようにして経験するのでしょう?」ゲヤス・ローレンス

親愛なる喜びに満ちた聖徒の皆様!

私たちは今、仮庵の祭りの季節にいます。この季節は、私たちが自分の人生において神の栄光が現われるのを信じ始める季節であります。
私たちは主とその臨在の現われにあって喜ぶことによって、この新しい年を始めます。神はあらゆる場所におられますが、神はあらゆる場所にご自身を現わすことはなさいません。
私たちが神に近づく時、神は私たちに近づいてくださいます。
教会は、神の栄光とともに始まったのでした! 神の栄光が(120人の弟子たちがいた)部屋を満たし、次に神の力がすべての者に臨みました(使徒2:1〜4)。

「神の栄光」とは何でしょう?

1. 神の栄光とは、「神の目では見えない臨在の現われ」です(使徒2:2)

- 神の御霊は、弟子たちが座っていた家を満たしました。
- 家は、神の臨在で満ちていました。
- その部屋の中に、天からの音が入ってきました。

2. 神の栄光とは、「私たちを満たす神の臨在」です(1ペテロ1:8)
- 信者として私たちは、栄光で満ちあふれることもあり得ます(1ペテロ1:8。KJV「glory 栄光」。新改訳第3版と新改訳2017年版「栄え」)。
- 私たちは、ことばに尽くすことのできない喜びを知ることができます。神の喜びは、私たちの心を満たすことができます。
- 私たちは 私たちが神の栄光で満たされる時にのみ、神のご性質を知ることができます。

3. 神の栄光は、「神の声が解き放たれる場所」です(出33:9〜11)
- モーセが会見の天幕に入るたびに、神は顔と顔を合わせてモーセに語りかけるのでした。
- 神は しもべとしてではなく、「友」として私たちに語りたいのです。神は、心の隠れた場所に語りたいと願っておられます。
- 聖霊は、「栄光の御霊」です (1ペテロ4:14)。神は 私たちの人生、また私たちの将来について私たちに語りたいのです!

神の栄光を経験する方法:
1. 主の栄光を待ち望むことを学びましょう。
2. ソーキング(浸る)ミュージックを流しましょう。
3. 神の栄光で満たされるために 皆さんの心を開きましょう。
4. 皆さんの心、思いをチェックしましょう。皆さんの心のうちにある音楽(歌詞やメロディ)を聞きましょう。皆さんの思いに絶えまなく来る思いを聞きましょう。

この季節に主を慕い求め、ハッピーになろうではありませんか!

すべては主の喜びのため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How do we experience the Glory of God?

Dear rejoicing saints!

We are now in the season of the Feast of Tabernacles.
This is the season where we start believing for the Glory of God to manifest in our lives.

We start the new year by rejoicing in the Lord and His manifest presence.
God is everywhere but God does not manifest Himself everywhere.
When we draw near to God, He draws near to us.
The church started with the Glory of God!
The Glory of God filled the upper room and then the power of God came upon all (Acts 2:1-4).


What is the Glory of God?

1. The Glory of God is the manifestation of His invisible presence (Acts 2:2)
-The Spirit of God filled the house where the disciples were sitting.
- The house was filled with the presence of God.
- There was a sound from heaven that came into the room.

2. The Glory of God is the presence of God that fills us (1 Peter 1:8)
- We as believers can become full of glory (1 Per.1:8).
- We can know a joy that is unspeakable. The joy of God can fill our hearts.
- We can only know God’s character as we are filled with the Glory of God.

3. The Glory of God is where the voice of God is released (Ex.33:9-11)
- As Moses went into the tent, God would talk to Moses face to face.
- God wants to talk to us as friends, not as servants. God wants to speak in the hidden place of the heart.
- The Holy Spirit is the Spirit of Glory (1 Peter 4:14). God wants to talk to us about our lives and about our future!


How to experience the Glory of God

1. Learn to wait upon the Glory of the Lord
2. Put on soaking music
3. Open up your heart to be filled with the Glory of God
4. Check you heart and check your mind. Listen to the music that is inside your heart. Listen to the thoughts that keep on coming to your mind.

Let us seek the Lord in this season and get happy!

All for the joy of the Lord!
apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?