bellFace 中島一明

ベルフェイス株式会社の代表をしています。高校を中退して土木会社に就職し、キックボクサーを経て19歳で世界一周の旅をしながらビジネスプランを200案作成。福岡で21歳で起業した会社を紆余曲折あり28歳で解任され、人生2社目のスタートアップをしています。たくさん失敗してきました

台風広告の反省と学び

本来であればもっと早く投稿すべきでしたが、ことの重要さを認識するのに時間が掛かってしまいました。自戒を込めて書きたいと思います。 先日 台風15号が関東を直撃した...

Remunerations are dominated by the market. What is the bellFace-style personnel system in which employees create a “CV...

Technologies and marketing techniques progress every single day. It has been a long time since both “labor work” and “accounting”, as well as even “motivat...

給与は「市場」が決める。社員が毎年 "履歴書"を作成するベルフェイス式 人事制度とは?

Technologyやマーケティング手法は日進月歩。 最近は「労務」も「経理」も、果ては「モチベーション管理」さえクラウド化されて久しいが、『セールス』ほど旧態依然とした...

Zoom is listed for over $ 1 billion in market capitalization. Power to pursue what users demand

Zoom used in the company meeting was listed.Below, the digest about the numerical. ■As of 2017, they are already valued at $ 1 billion ■They have raised $145...

WEB会議のZoomが時価総額1000億超えで上場申請。ユーザーが求めることを愚直にやり切る凄さ

社内会議においては我々も重宝しているウェブ会議システムZoomがナスダックに上場申請した。以下、数値面のダイジェスト。 ■2017年に10億ドル(約1100億円)の評価額 ■...

Implementing multi-location BellFace! Reason why BellFace challenges Zoom now

Although it is not a Valentine's day for sales people, we released multi-location BellFace. What is the multi-location BellFace? It is a function that allows m...