『Idea Generation』という記事から言えること

A good question to ask yourself early in the process of thinking about an idea is “could this be huge if it worked?” There are many good ideas in the world, but few of them have the inherent advantages that can make a startup massively successful. Most businesses don’t generate a valuable accumulating advantage as they scale. Think early about why an idea might have that property. It’s obvious for Facebook or Airbnb, but it often exists in more subtle ways.

(アイデアを考える過程の早い段階で自問すべき良い質問は「これがうまくいけば巨大なものになるか?」です。世の中には多くの良いアイデアがありますが、その中でもスタートアップを大成功に導く固有の利点を持つものは少ないです。ほとんどのビジネスは、規模が大きくなるにつれて価値が蓄積する利点を生み出しません。その特性を持つ理由を早い段階で考えてください。FacebookやAirbnbにはそれが明白ですが、しばしばもっと微妙な形で存在します。)

Sam Altman's blog (May 29, 2020 at 4:12 AM)

アクセス数のカウンターが故障していなければ、4年で17万アクセス。物凄く重要なことが、読めば分かるように整理されているのに、世界中で成功したい人は多いのに、驚くほど読まれていない可能性があります。

無料の公開情報から重要なものを選ぶ力が衰えているとか、バズや一時的なスポットライトを重視し過ぎていないだろうかと、学びがありました。

ここから先は

0字

定額 : 読み放題プラン

¥300 / 月
このメンバーシップの詳細

Thank you for taking the time to read this.