見出し画像

beginner blue portrait

So you see, boys and girls, that is why some have called it a river, while others see a giant trace left by a stream of milk, But does anyone know what really makes up this hazy-white region in the sky?「ではみなさんは、そういうふうに川だと云われたり、乳の流れたあとだと云われたりしていたこのぼんやりと白いものがほんとうは何かご承知ですか。」
The teacher pointed up and down the smoky white zone of the Milky Way that ran across a huge black starmap suspended from the top of the blackboard.He was asking everybody in the class.
先生は、黒板に吊るした大きな黒い星座の図の、上から下へ白くけぶった銀河帯のようなところを指しながら、みんなに問をかけました。
Campanella raised his hand, and at that, four or five others also volunteered.
Giovanni was about to raise his his hand, but suddenly changed his mind.
カムパネルラが手をあげました。それから四五人手をあげました。
ジョバンニも手を手をあげようとして、急いでやめました。



どうも、青沢です。銀河鉄道の夜が好きなので、英訳本をうちこんでみました。好きな文学のローマ字体っていいものですね。ふだんは眠るまえに朗読をきくくらいで活字は追いません。目が疲れるから(笑)

Kenji Miyazawa's
Night On The Milky Way Train

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?