見出し画像

貴方は本当にレオナルド・ダ・ヴィンチを知っているのか?1-60

  1518年、1519年、彼はフォンテーヌブローにいた。これは見逃せない事実です。皆さんもお気づきでしょうが、レオナルドが最晩年の3年、フランソワ一世に招かれてフランソワ1世の居城アンボワーズ城近くのクルーの館が邸宅として与えられていました。それは1516年から1519年なのです。1518年から1519年が重なります。アンドレア・デル・サルトとレオナルド・ダ・ヴィンチはフランソワ1世という共通項で結ばれると言えるのではないでしょうか。私はフランスの地理には詳しくないです。フォンテーヌブローとアンポワーズ?私はフランスの地理の知識がないのです。当初、早合点の私はフォンテーヌブローとアンポワーズが同じ場所だと思っていました。アンポワーズのレオナルドのクルーの館の近くにフォンテーヌブロー城、アンポワーズ城もあると考えていました。


In 1518 and 1519 he was in Fontainebleau. This is a fact that cannot be overlooked. As you may have noticed, Leonardo was invited by Francis I in his last three years and was given a crew mansion near Francis I's residence, Amboise Castle. It's from 1516 to 1519. The years 1518 to 1519 overlap. It can be said that Andrea del Sarto and Leonardo da Vinci are connected by the common term of Francis I. I am not familiar with the geography of France. Fontainebleau and Ampoise? I have no knowledge of French geography. At first, I thought Fontainebleau and Ampoise were in the same place. I thought that there were also Fontainebleau Castle and Ampoise Castle near the Leonardo Crew House in Ampoise.

 アンドレア・デル・サルトから見ればレオナルド・ダ・ヴィンチは憧れのスーパースターだったと思います。本人に会って絵画の教えを乞う気持ちは当然あったと思います。アンドレア・デル・サルトは既にある程度画家として成功していた頃なので自負心もあるでしょうし、自自分自身の絵画の理論をレオナルド・ダ・ヴィンチに聞いてもらいたい気持ちもあったのではないでしょうか?当時の宮廷や風習など私は知りません。私は気楽な気持ちでレオナルドとアンドレアは会っていたのではないか等と想像していました。しかしながらアンポワーズとフォンテーヌブローを調べてみると直線距離で160キロ以上離れています。そんなに頻繁に会えるものでもない。さて、どうなのでしょうか?現代の生活リズムで判断してはいけないとも思います。時間はゆっくりと流れていたに違いありません。あくまで私の想像でしかない事は言うまでもないです。

From Andrea del Sarto's point of view, Leonardo da Vinci was a longing superstar. I think he naturally had the feeling of meeting him and begging for the teachings of painting. Andrea del Sarto was already somehow successful as a painter, so he might be proud, and he wanted Leonardo da Vinci to listen to his own theory of painting. Is it not? I don't know the courts and customs of that time. I imagined that Leonardo and Andrea might have met with ease. However, if you look at Ampoise and Fontainebleau, they are more than 160 kilometers in a straight line. I can't meet you so often. What about? I don't think we should judge by the rhythm of modern life. Time must have flowed slowly. Needless to say, it's just my imagination.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?