私の経歴(これが今の自分)


ひとつの目標に向かって努力し続けることKeep working toward one goal.

研修生一年目、8月に開催された全国大会。ここで結果を出さなくてはと気合いを入れるも、髄膜炎にかかってしまい入院。大会に出ることすらできませんでした。出だしから躓き落ち込みましたが心機一転、その年に南アフリカで開催された世界大会では、決勝戦で総本部の新本先輩に負けましたが、組手で準優勝、型は三位になりました。翌年の全国大会では組手・型二冠で総合優勝をすることができ、それから5年連続総合優勝。組手は6年連続優勝。1999年に開催された世界ミレニアムカップでは組手で優勝しました。

私の所属する日本空手協会は、2000年から日本空手松涛連盟と組織名が変わりました。そのため私の戦歴も記録としては失われましが、松涛連盟の全国大会では2003年に優勝し、翌年に組手決勝戦で負けたあと現役引退を決意しました。

日本空手松涛連盟は浅井哲彦先生が亡くなられてから、現在は香川政夫首席師範が代表を務められ、私は国際部長として、指導と自分の稽古に専念しています。

長年空手一筋で生きてきたので、体はあちこち酷い状態です。膝は曲がらず、肘は伸びず、首の神経は圧迫され身体中が痺れてる…そう聞くと、毎日辛いだろ?なんて思われるでしょう。しかし、これは私が空手と共に生きてきた証。脚や腕が思うように動かなくても、それが今の自分です。

それでは、長々と経歴を書いてきましたが。ここまで読んで頂きありがとうございます。

こんな私ですが、これからもお付き合い下さい。

In my first year as a Kensyusei, the national convention was held in August. I was determined to get results here, but I was hospitalized with meningitis. I was not even able to participate in the competition. At the World Championships in South Africa that year, I lost in the finals to Aramoto, a senior member of the Sohonbu, but I won second place in kumite and third place in kata. At the National Championships the following year, I was able to win the overall championship in kumite and kata for the fifth consecutive year. In 1999, I won the World Millennium Cup in kumite.

My organization, the Japan Karate Association, changed its name to the Japan Karate Shoto Federation in 2000. I won the national championship of the Shoto-renmei in 2003 and decided to retire after losing in the kumite finals the following year.

Since the death of Tetsuhiko Asai Sensei, the Japan Karate Shoto Federation is now headed by Chief Instructor Masao Kagawa, and I concentrate on teaching and my own practice as the International Director of Japan Karate Shoto Federation.

I have been devoted to karate for many years, and my body is in a terrible state here and there. My knees don't bend, my elbows don't extend, the nerves in my neck are compressed and my whole body is numb...it must be hard every day to hear that, right? You must think, "Oh my God, that's hard every day, isn't it? But this is the proof that I have lived with karate. Even if my legs and elbows don't move as much as I would like, that is who I am now.

There is so much more, but I would like to write about it next time.

I have written a lengthy biography. Thank you for reading this far.

Please keep in touch with me.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?