見出し画像

[和訳] Never let me go - Lana del rey

Hold me in your arms
その腕で私を抱きしめて
Love me like your best friends did
あなたの親友たちがそうしたように私を愛して
Promise I won't hurt you, kid
傷つけないって約束するから
Hold me really tight until the stars look big
星が大きく見えるまできつく抱きしめて
Never let me go
私を離さないで

All the world is ours
この世界はすべて私たちのもの
Like they say in Scarface, kid
スカーフェイスの登場人物が言っているようにね
You can push your drugs and I can make it big
あなたはドラッグを売って私は儲けを出す
Singing at CBGB's, have a real good gig
CBGBで歌って、最高のライブにするの
Hey, you never know
ねえ、あなたにはわからないでしょ

'Cause, baby, we were born to live fast and die young
ベイビー、私たちは生き急いで若くしてこの世を去るために生まれてきたの
Born to be bad, have fun
かっこつけて、楽しむために
Honey, you and me can be one
ハニー、あなたと私は一つになれる
Just believe, come on
ただ信じて

If you love me hardcore, then don't walk away
私を芯まで愛するなら、歩き去ってしまわないで
It's a game boy, I don't wanna play
ゲームのようだけど、プレイしたくないの
I just wanna be yours, like I always say
いつも言っているように、あなたのものになりたいだけ
Never let me go
私を離さないで
Boy, we're in a world war, let's go all the way
私たちは世界大戦の時代に生きている、どこか遠くへ行ってしまおうよ
Put your foot to the floor, really walk my way
地面を踏みしめて、自分の道を歩くの
Tell me that you need me more and more everyday
「日を追うごとにお前が離せなくなる」って言って
Never let me go, just stay
私を離さないで、ただここにいて

We gonna go far
私たちは旅をするの
I can already taste it, kid, L.A.'s gonna look real good
LAはさぞかし綺麗な場所なんでしょうね、私にはもうわかる
Drive me in your car until the sky gets big
空が大きく近づいてくるまで車に乗せてってよ
Never let me go
私を離さないで

Send me to the stars
私をお星さまのところまで送ってって
Tell me when I get there, kid
着いたら教えて
I can be your Nancy, you can be my Sid
私はあなたのナンシーで、あなたは私のシド
Get into some trouble like our parents did
親たちがそうだったようにトラブルに巻き込まれるの
Hey, they'll never know
あの人たちは知る由もないでしょうね

'Cause baby, we were born to be bad and move on
だってベイビー、私たちはかっこよく生きてさっさと次に行くために生まれてきたの
Built to go fast and stay strong
勢いよく走って強くあるためにこの体はあるの
Honey, you and me, and no one
他の誰でもない、あなたと私
Just believe, come on
ただ信じて

If you love me hardcore, then don't walk away
私を芯まで愛するなら、歩き去ってしまわないで
It's a game boy, I don't wanna play
ゲームのようだけど、プレイしたくないの
I just wanna be yours, like I always say
いつも言っているように、あなたのものになりたいだけ
Never let me go
私を離さないで
Boy, we're in a world war, let's go all the way
私たちは世界大戦の時代に生きている、どこか遠くへ行ってしまおうよ
Put your foot to the floor, really walk my way
地面を踏みしめて、自分の道を歩くの
Tell me that you need me more and more everyday
「日を追うごとにお前が離せなくなる」って言って
Never let me go, just stay
私を離さないで、ただここにいて

I remember when I saw you for the first time
初めてあなたに出会った時の事を覚えてるわ
You were laughing, sparkling like a new dime
あなたは笑っていて、新しい10セント硬貨みたいにキラキラしてた
I came over, "Hello, can you be mine? Can you be mine? Can you be mine?"
私は近づいてこう言ったんだっけ 「ハロー、私の恋人になってくれる?」

If you love me hardcore, then don't walk away
私を芯まで愛するなら、歩き去ってしまわないで
It's a game boy, I don't wanna play
ゲームのようだけど、プレイしたくないの
I just wanna be yours, like I always say
いつも言っているように、あなたのものになりたいだけ
Never let me go
私を離さないで
Baby, it's a sweet life, sing it like a song
ベイビー、これが甘い人生よ、歌うように謳歌しましょう
It's a short trip, only getting one
一度しかできない小旅行なの
Can count on you, my love, more than anyone?
誰よりもあなたに頼ってもいい?
Never let me go
私を離さないで

If you love me hardcore, then don't walk away
私を芯まで愛するなら、歩き去ってしまわないで
It's a game boy, I don't wanna play
ゲームのようだけど、プレイしたくないの
I just wanna be yours, like I always say
いつも言っているように、あなたのものになりたいだけ
Never let me go
私を離さないで
Boy, we're in a world war, let's go all the way
私たちは世界大戦の時代に生きている、どこか遠くへ行ってしまおうよ
Put your foot to the floor, really walk my way
地面を踏みしめて、自分の道を歩くの
Tell me that you need me more and more everyday
「日を追うごとにお前が離せなくなる」って言って
Never let me go, just stay
私を離さないで、ただここにいて


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?