見出し画像

【和訳】"Where Are You Now" by Lost Frequencies (feat. Calum Scott)

2021年7月にリリースされ、全英シングル・チャートでは3位を記録。このほか、全英ダンス・シングルおよびアルバム・チャートでは19週間1位、ドイツのダンス・シングル・チャートでは2021年から2022年にかけて22週1位にランクインするなど、欧州各国で大ヒット曲となりました。

2022年大みそかには、ベルリンのブランデンブルグ門のニューイヤー・パーティーに招待されてこの曲と"Rise"を披露しています。

また、2023年2月11日に開催された英国音楽界最高峰の授賞式典「ブリット・アワード2023」では、国際音楽部門にノミネートされました。

Where Are You Now   by Lost Frequencies feat. Calum Scott

You're just like my favorite song going round and round in my head
Like my favorite song going round and round in my head

君は大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている
大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている

Five days on the freeway
Ridin' shotgun with you (Yeah, yeah)
Two hearts in the fast lane
We had big dreams in blue (Yeah, yeah)

5日間フリーウェイで
君と車を乗り回したね
二つの心が高速レーンに乗って
見果てぬ大きな夢を追いかけた

Playin', Sweet Child of Mine
And I still feel that line
Where are you now?
Where are you now?

「Sweet Child of Mine」を聞きながら
あのフレーズを今でも忘れられない
君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?

Hey, it's been too long
Too long ago, my love
Where did we go wrong?
Too late to turn around
Where are you now?
Where are you now?
Hey, it's been too long

もう昔のことになってしまったね
ずっと昔のことになった
僕たちはどこで間違ったんだろう
振り返るには遅すぎるね
君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?
もう昔のことになってしまったね

You're just like my favorite song going round and round in my head
Like my favorite song going round and round in my head
You're just like my favorite song going round and round in my head
Like my favorite song going round and round in my head

君は大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている
大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている
君は大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている
大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている

Hey, hey, hey, hey
Hey, hey, hey, hey
(Where are you now?)
Hey, hey, hey, hey
Hey, it's been too long

君は今どこにいるんだい?
もう昔のことになってしまったね

Some days I can feel it
But the feelin' ain't all blue (Yeah, yeah)
You got me believin'
One day you gotta come through (Yeah, yeah)
Lost in these city lights
Cause I can't sleep tonight
Where are you now?
Where are you now?

そう感じる日もあるけど
だからってただ悲しいわけじゃないんだ
君は僕に信じることを教えてくれた
いつかは必ず乗り越えることを
僕は街の灯りの中を彷徨っている
今夜は眠れそうにないから
君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?

Hey, it's been too long
Too long ago, my love
Where did we go wrong?
Too late to turn around
Where are you now?
Where are you now?
Hey, it's been too long

もう昔のことになってしまったね
ずっと昔のことになった
僕たちはどこで間違ったんだろう
振り返るには遅すぎるね
君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?
もう昔のことになってしまったね

You're just like my favorite song going round and round in my head
Like my favorite song going round and round in my head
You're just like my favorite song going round and round in my head
Like my favorite song going round and round in my head

君は大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている
大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている
君は大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている
大好きな歌のように 僕の頭の中を回り続けている

Hey, hey, hey, hey
Hey, hey, hey, hey
Where are you now?
Where are you now?
Where are you now?
Where are you now?
Where are you now?

君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?
君は今どこにいるんだい?

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?