見出し画像

【和訳】"Always Remember Us This Way" by Lady Gaga(レディ・ガガ)

"Always Remember"という言葉は切ない。
記憶なんて、あやふやで自己中で、いつかは消えてしまう。
でもその記憶を、私たちは愛している。

Always Remember Us This Way  by Lady Gaga

That Arizona sky burning in your eyes
You look at me and, babe, I wanna catch on fire
It's buried in my soul like California gold
You found the light in me that I couldn't find

アリゾナの空が真っ赤に燃えてあなたの瞳に映る
あなたに見つめられると、私はその火を掴まえたくなる
カリフォルニアのゴールドのように私の心の中に埋もれていた
気づきもしない輝きをあなたは見つけてくれた

So when I'm all choked up
And I can't find the words
Every time we say goodbye
Baby, it hurts
When the sun goes down
And the band won't play
I'll always remember us this way

息が詰まって
言葉が出てこない
さよならを言えば
苦しくなる
陽が沈んで
バンドの演奏が止むたびに
こんな風に私たちのことを思い出す

Lovers in the night
Poets trying to write
We don't know how to rhyme
But damn we try
But all I really know
You're where I wanna go
The part of me that's you will never die

夜の恋人たち
語りあう詩人たち
うまく言えないけれど
互いの心を伝えたい
私にもわかることがある
あなたは望んだ人
私はあなたから離れられない

So when I'm all choked up
But I can't find the words
Every time we say goodbye
Baby, it hurts
When the sun goes down
And the band won't play
I'll always remember us this way

息が詰まって
言葉が出てこない
さよならを言えば
苦しくなる
陽が沈んで
バンドの演奏が止むたびに
こんな風に私たちのことを思い出す

Oh, yeah
I don't wanna be just a memory, baby, yeah

そう
記憶の中の出来事なんかにはならない

When I'm all choked up
But I can't find the words
Every time we say goodbye
Baby, it hurts
When the sun goes down
And the band won't play
I'll always remember us this way, oh, yeah

息が詰まって
言葉が出てこない
さよならを言えば
苦しくなる
陽が沈んで
バンドの演奏が止むたびに
こんな風に私たちのことを思い出す

When you look at me
And the whole world fades
I'll always remember us this way

あなたに見つめられて
世界のすべてがぼやけていくたびに
こんな風に私たちのことを思い出す

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?