見出し画像

【和訳】"I Will Be There With You" by David Foster (デビッド・フォスター ; ft. Katharine McPhee)

"I Will Be There With You"

David Foster による日本航空のオリジナル楽曲(2008年)
本来はインストルメンタル曲ですが、キャサリン・マクフィーによるヴォーカル・ヴァージョンも後に制作されました(2019年)

JAL搭乗時には機内BGMで流れていて、このいつも少し落ち着かない数十分を、いつも少し楽しい気持ちに変えてくれる曲です

★こちらは、2008年オリジナルのインストルメンタル版

I Will Be There With You   by David Foster

If you could choose to go anywhere
Just close your eyes and imagine
The world belongs to just you and I if
I could be there with you

あなたが選んでどこへでも行けるならば
ただ眼を閉じて心に思い描いてみて
あなたと私だけのものになる世界を
そこに一緒にいれさえすればそれだけで

If any road was one we could take
And any place could be ours
We make the choice, we leave here today and
I could be there with you

どんな道も辿れば一つにつながるのならば
どんな所も私たちの場所と言えるのならば
私たちの選択は、今日ここから旅立つこと
そして、あなたと一緒にいることができる

If I am where you are, nowhere's too far
So take me with you
All I need is you

あなたと一緒にいれば、遠くて行けない所はない
だから連れて行って欲しい
私に必要なのはあなただけ

We go and when we come back again
Everything seems like it's new then
On rainy nights, tell me the story
When I was there with you

旅に出て、そしてまた帰ってきたときは
全てのことが新しく見えてしまうから
雨の降る夜には、聞かせて欲しい
昔一緒にそこにいた頃の物語を

If I am where you are, nowhere's too far
So take me with you
All I need is you, yeah

あなたと一緒にいれば、遠くて行けない所はない
だから連れて行って欲しい
私に必要なのはあなただけ

Someday, someway I will be there with you

いつか、いつの日にか、
私はそこであなたと一緒になる

If you could choose to go anywhere
Just close your eyes and imagine
The world belongs to just you and I if
I could be there with you
I could be there with you
I will be there with you

あなたが選んでどこへでも行けるならば
ただ眼を閉じて心に思い描いてみて
あなたと私だけのものになる世界を
そこに一緒にいれさえすればそれだけで
あなたとそこで一緒にいれればと願う
私はそこであなたと一緒になる


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?