見出し画像

【和訳】"Glimpse of Us" covered by Luke Silva(ルーク・シルヴァ)[original by Joji]

在米日本人アーティスト Joji の "Glimpse of Us"(君と僕の影)のカバー

※ ところでこの曲は "Tell me he savors your glory" をどう解釈するかで、かなり違った世界が広がるように思えます。"glory"は元々は「(神の)栄光」「後光」というような意味なのですが、George Michaelの曲によくあるようなスペクトルな解釈も可能になります。ここでは中間的な訳にしました。

★なお、Joji(本名George Miller)は神戸市出身のアーティストで、日本とオーストラリアのハーフ、高校生までは日本で暮らし、現在は在米。
2022年6月にリリースした"Glimpse of Us" は、全米ビルボードTOP100で最高8位、オーストラリア・ニュージーランド最高1位にランクインするなど、日中韓以外の各国でヒット(なぜか、日本が「以外」に入ります)★

Jojiの原曲のSpotifyリンクを下に貼りました


Glimpse of Us  covered by Luke Silva

She'd take the world off my shoulders
If it was ever hard to move
She'd turn the rain to a rainbow
When I was living in the blue
Why then, if she's so perfect
Do I still wish that it was you?
Perfect don't mean that it's workin'
So what can I do? (Ooh)

彼女なら僕の肩から重荷を下してくれる、
身動きが取れないような時に
彼女なら雨を虹に変えてくれる、
僕の気分が落ち込んでいる時に
彼女はそんな風に完璧、なのに
そこに君を探すのは何故だろう?
完璧ならばいい訳でもない
一体僕は何を求めているのだろう?

When you're out of sight
In my mind

君の姿が見えなくても
僕の心の中にいる

'Cause sometimes, I look in her eyes
And that's where I find a glimpse of us
And I try to fall for her touch
But I'm thinkin' of the way it was
Said I'm fine and said I moved on
I'm only here passing time in her arms
Hopin' I'll find a glimpse of us

彼女の目を覗き込めば、時にそこに
君と僕の影を見てしまう
そんな時は、夢中で彼女の身体に触れる
けれどそれは昔君に触れたやり方なんだ
僕なら元気だし上手くやっているよ、でも
彼女の腕の中でただ時を過ごしているだけで
君と僕の影をそこに探そうとしている

Tell me he savors your glory
Does he laugh the way I did?
Is this a part of your story?
One that I had never lived
Maybe one day, you'll feel lonely
And in his eyes, you'll get a glimpse
Maybe you'll start slippin' slowly and find me again

彼は君の秘密の味を知っているのかな?
彼は僕みたいな感じで笑うのかな?
彼は君の人生の一部になっているのかな?
僕が分かちえなかった君の人生の物語
ある日、孤独を感じて、彼の眼の中に
ひとつの影をみつけるかもしれない
その影にやがて引き寄せられて僕とまた出会う

When you're out of sight
In my mind

君の姿が見えなくても
僕の心の中にいる

'Cause sometimes, I look in her eyes
And that's where I find a glimpse of us
And I try to fall for her touch
But I'm thinkin' of the way it was
Said I'm fine and said I moved on
I'm only here passing time in her arms
Hopin' I'll find a glimpse of us

彼女の目を覗き込めば、時にそこに
君と僕の影を見てしまう
そんな時は、夢中で彼女の身体に触れる
けれどそれは昔君に触れたやり方なんだ
僕なら元気だし上手くやっているよ、でも
彼女の腕の中でただ時を過ごしているだけで
君と僕の影をそこに探そうとしている

Ooh
Ooh-ooh-ooh
Ooh
Ooh-ooh-ooh

'Cause sometimes, I look in her eyes
And that's where I find a glimpse of us
And I try to fall for her touch
But I'm thinkin' of the way it was
Said I'm fine and said I moved on
I'm only here passing time in her arms
Hopin' I'll find a glimpse of us

彼女の目を覗き込めば、時にそこに
君と僕の影を見てしまう
そんな時は、夢中で彼女の身体に触れる
けれどそれは昔君に触れたやり方なんだ
僕なら元気だし上手くやっているよ、でも
彼女の腕の中でただ時を過ごしているだけで
君と僕の影をそこに探そうとしている



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?