見出し画像

【和訳】"Someone Like You" by Adele(アデル)

アルバム「21」より

アデルの曲は好きです
ただ、今一つ気持ちが乗っていかないのは、たぶんこの・・
サム・スミスにも通じることかもしれない

そうは言っても、素晴らしい曲です
ヘビーローテーションの1曲

★余談ですが、先週8月9日、ミュンヘンでの公演中にアデルは「私はもう結婚している」と発言しています。2019年に前夫と離婚した後、2021年頃からリッチ・ポール氏との交際は伝えられていましたが・・さて、おめでとう

Someone like you  by Adele

I heard that you settled down
That you found a girl and you’re married now
I heard that your dreams came true
Guess she gave you things I didn’t give to you

うわさを聞いたわ、身を落ち着けたって
いい娘(こ)を見つけて結婚したんだってね
話に聞いたわ、夢が叶ったらしいって
たぶんその娘(こ)は与えてくれたんでしょう、
私があげれなかったものを

Old friend, why are you so shy?
Ain't like you to hold back or hide from the light
I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn’t stay away, I couldn’t fight it.
I had hoped you’d see my face and that you’d be reminded
That for me it isn’t over.

懐かしいあなた、なぜそんな風に目を合わせないの?
隠れたり光を避けたりするのはあなたらしくないわ
招待されてもいないのに突然現れるのは嫌だったけれど
いてもたってもいられなかった、我慢できなかったの
私の顔を見て思い出してくれることを願ったの
私にとってはまだ終わっていないんだってことを

Never mind, I’ll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don’t forget me, I beg
I remember you said,

でも気にしないで、あなたのような人を見つけるから
あなたの最高の幸せ以外のことは祈らないわ
私のことを忘れないで、お願いだから
あなたが言った言葉を覚えている

“Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead"
"Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead”

「愛に包まれる日々もあるけれど、傷みを感じる時もある」
「愛に包まれる日々もあるけれど、傷みを感じる時もある」

You know how the time flies
Only yesterday was the time of our lives
We were born and raised
In a summer haze
Bound by the surprise of our glory days

時はあっという間に過ぎていく
私たちが過ごした日々はもう昨日のこと
生まれて、共に育った日々
夏の霞がかった空気の中で
素晴らしい毎日が驚きの連続だった

I hate to turn up out of the blue uninvited
But I couldn’t stay away, I couldn’t fight it
I had hoped you’d see my face and that you’d be reminded
That for me it isn’t over

招待されてもいないのに突然現れるのは嫌だったけれど
いてもたってもいられなかった、我慢できなかったの
私の顔を見て思い出してくれることを願ったの
私にとってはまだ終わっていないんだってことを

Never mind, I’ll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don’t forget me, I beg
I remember you said,
“Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead”

でも気にしないで、あなたのような人を見つけるから
あなたの最高の幸せ以外のことは祈らないわ
私のことを忘れないで、お願いだから
あなたが言った言葉を覚えている
「愛に包まれる日々もあるけれど、傷みを感じる時もある」

Nothing compares
No worries or cares
Regrets and mistakes
They are memories made
Who would have known how
bittersweet this would taste?

比べたりしない
心配も心残りもない
後悔も過ちもない
すべては過ぎ去った思い出
誰か知っている人はいたのかしら
こんなに甘く苦い味がするなんて?

Never mind, I’ll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don’t forget me, I beg
I remember you said,
“Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead”

でも気にしないで、あなたのような人を見つけるから
あなたの最高の幸せ以外のことは祈らないわ
私のことを忘れないで、お願いだから
あなたが言った言葉を覚えている
「愛に包まれる日々もあるけれど、傷みを感じる時もある」

Never mind, I’ll find someone like you
I wish nothing but the best for you too
Don’t forget me, I beg
I remember you said,
“Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead”
“Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead”

でも気にしないで、あなたのような人を見つけるから
あなたの最高の幸せ以外のことは祈らないわ
私のことを忘れないで、お願いだから
あなたが言った言葉を覚えている
「愛に包まれる日々もあるけれど、傷みを感じる時もある」
「愛に包まれる日々もあるけれど、傷みを感じる時もある」

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?