見出し画像

【和訳】"Afterglow" by Ed Sheeran(エド・シーラン)

"Aferglow"。2020年に単独シングル・リリースされた曲です。
美しい曲です。特に、冬、今の季節には。

短い言葉の連続で構成されていて和訳も難しいのですが、"Perfect"のMVの映像がかなり参考になります。

「Afterglow」は、陽が沈んだ後に残る光の具合や空の色、余韻。そして更には、コンサートや音楽が終わったあとに残る感動を意味するそうです。

もし、本ステージのラストあたりで歌われたなら、それはライブに来た私たちへのエドの想いや願いかもしれませんね。

Afterglow   by Ed Sheeran

Stop the clocks, it's amazing
You should see the way the light dances off your hair
A million colours of hazel, golden, and red
Saturday morning is fading
The sun's reflected by the coffee in your hand
My eyes are caught in your gaze all over again

時間を止めたい、素晴らしいんだ
見えるかな、光が君の髪をキラキラ染め上げていくのが
ヘーゼル、ゴールド、レッド、100万もの彩りがある
土曜の朝が過ぎていく
君が手にもつコーヒーに光が反射するけど
僕の眼は君の視線がまた気になっている

We were love-drunk, waiting on a miracle
Tryna find ourselves in the winter snow
So alone in love like the world had disappeared
Oh, I won't be silent and I won't let go
I will hold on tighter 'til the afterglow
And we'll burn so bright 'til the darkness softly clears

僕たちは惹かれ合っていたけど、奇跡が起きないかな、
冬の雪の中で一緒に過ごせないかなと願っていた
二人っきりだね、世界が消えてしまったように愛し合えるなんて
僕はもう黙っていない、時間を逃さない
もっと強く抱きしめる、暮れゆく光が闇に変わるまで
そして、闇が柔らかく明けるまで二人で燃えあがろう

Oh, I will hold on to the afterglow
Oh, I will hold on to the afterglow

僕は抱きしめる、暮れゆく光が移ろう中で
僕は抱きしめる、暮れゆく光が移ろう中で

The weather outside's changing
The leaves are buried under six inches of white
The radio is playing Iron & Wine
This is a new dimension
This is a level where we're losing track of time
I'm holding nothing against it, except you and I

外は変わりやすい天気だ
葉っぱは厚い雪に埋もれてしまった
ラジオから"アイアン&ワイン"の曲が流れている
これは新鮮
いつの時代か忘れてしまうレベル
でもそれは問題じゃない、君と僕がいる、それでいい

We were love-drunk, waiting on a miracle
Tryna find ourselves in the winter snow
So alone in love like the world had disappeared
Oh, I won't be silent and I won't let go
I will hold on tighter 'til the afterglow
And we'll burn so bright 'til the darkness softly clears

僕たちは惹かれ合っていたけど、奇跡が起きないかな、
冬の雪の中で一緒に過ごせないかなと願っていた
二人っきりだね、世界が消えてしまったように愛し合えるなんて
僕はもう黙っていない、時間を逃さない
もっと強く抱きしめる、暮れゆく光が闇に変わるまで
そして、闇が柔らかく明けるまで二人で燃えあがろう

Oh, I will hold on to the afterglow
Oh, I will hold on to the afterglow
Oh, I will hold on to the afterglow

僕は抱きしめる、暮れゆく光が移ろう中で
僕は抱きしめる、暮れゆく光が移ろう中で
僕は抱きしめる、暮れゆく光が移ろう中で

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?