見出し画像

【和訳】"It's My Life" covered by The Moffatts (ザ・モファッツ:Originally by Bon Jovi)

オリジナルはBon Jovi の "It's My Life"。

そのヘビーメタルな "It's My Life" を、"Music Travel Love" のBobとClint 、それに末弟 Daveの Moffatt 三兄弟が、優しく包み込むようなサウンドに歌い変えています。まるで人生そのものを優しく包む込むかのように。

Bon Joviのオリジナルから20年。
バリ島の夕暮れにも溶け込んで、今の私にはこんな感じの方がなんだかしっくり。黄昏ているつもりはないのだけれど。"It's My Life" であることに違いはないのだけれど。

中学高校の同級生が闘病の末、旅立ちました。少し早すぎるんじゃないかな。

☆オリジナルのBon Joviはこちら

It's My Life  by Music Travel Love & Dave Moffatt

This ain't a song for the broken-hearted
No silent prayer for the faith-departed
I ain't gonna be just a face in the crowd
You're gonna hear my voice when I shout it out loud

これは、失意の人のための歌じゃない
信仰を失った人のための静かな祈りでもない
群衆の中のその他大勢になんかなりたくない
俺は大声でこう叫ぶんだ、その声を聴くだろう

It's my life, it's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive
(It's my life) My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
It's my life

これが俺の人生、今を生きるしかない
永遠には生きられないけど
命ある限りは生きていたい
(これが俺の人生)心はハイウェーを走り抜けていく
シナトラが「我が道を生きてきた」と言ったみたいに
命ある限りは生きていたい
これが俺の人生

This is for the ones who stood their ground
For Tommy and Gina who never backed down
Tomorrow's getting harder make no mistake
Luck ain't even lucky, got to make your own breaks

これはどんな困難にも信念を貫く者に捧げる歌
トミーとジーナのように夢を諦めない人のための歌
明日はもっと厳しくなる、少しのミスも許されない
運は所詮運に過ぎない、自分で道を切り開くしかない

It's my life, it's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive
(It's my life) My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
'Cause it's my life

これが俺の人生、今を生きるしかない
永遠には生きられないけど
命ある限りは生きていたい
(これが俺の人生)心はハイウェーを走り抜けていく
シナトラが「我が道を生きてきた」と言ったみたいに
命ある限りは生きていたい
これが俺の人生なのだから

Better stand tall when they're calling you out
Don't bend, don't break, baby, don't back down

挑まれたら、背筋を立てて立ち向かえばいい
屈するな、くじけるな、諦めるなよ

It's my life, it's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive
(It's my life) My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
It's my life

これが俺の人生、今を生きるしかない
永遠には生きられないけど
命ある限りは生きていたい
(これが俺の人生)心はハイウェーを走り抜けていく
シナトラが「我が道を生きてきた」と言ったみたいに
命ある限りは生きていたい
これが俺の人生

And it's now or never
I ain't gonna live forever
I just want to live while I'm alive
(It's my life) My heart is like an open highway
Like Frankie said, "I did it my way"
I just wanna live while I'm alive
It's my life

今を生きるしかない
永遠には生きられないけど
命ある限りは生きていたい
(これが俺の人生)心はハイウェーを走り抜けていく
シナトラが「我が道を生きてきた」と言ったみたいに
命ある限りは生きていたい
これが俺の人生

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?