見出し画像

【和訳】"Biblical" (ビブリカル) by Calum Scott(カラム・スコット)

Calum ScottからSNS投稿が今朝ありました。3rdアルバムの収録中だけど声帯の具合がよくないこと、医師の勧めに従ってしばらく休息することを報告。オンラインで振舞っているようには、誰しも元気じゃない時があるよね、と。・・しばらくゆっくり休んでください。

Calum Scottの "Biblical" の和訳を再掲します。
曲名は「ビブリカル」と訳しておきます(訳になっていない?)。
「言葉にできない愛」と訳したいところではあるのですが。

Biblical  by Calum Scott

Didn't know that I'd fall so hard
That my feet left the ground
Gravity don't make no sense when you're around
I come up against myself when
Demons in my head get loud
I don't know how you do it but you turn them down

こんなに夢中になるなんて思わなかった
地に足がつかないよ
君がそばにいるとまるで重力がなくなるんだ
頭の中で悪魔の声が大きくなって
自分が何者なのかも分からなくなる時がある
でもどうしてだろう、君といると心安らかになる

I slip and wonder who I'd be
If I never found you and you never found me
Well, I don't wanna see

ふと思うんだ、
もし僕に君が見えず、君に僕が見えないなら
僕はどうなるのだろう
まあ、考えたくもないけどね

So won't you give me tonight
And the rest of your life
I wanna have it all with you
I wanna have it all with you

だから今夜を僕にくれないか
そして君の残りの人生を
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

And when you open your eyes
I'll be there by your side
I wanna have it all with you
I wanna have it all with you

そして君が目をあけたとき
僕がそばにいるよ
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

'Cause your love is biblical
Biblical, it's biblical

君の愛は、言葉にできない
聖書のような、愛なんだ

If you ever go to pieces
Fall between thе thunder clouds
I will put you back together, I won't let you down
I slip and wonder what I'd do
If you never found me and I never found you
I don't know what I'd do

君がバラバラになって
雷雲の中を落ちていくようなことがあれば
僕が助けるよ、悲しませたりしないから
ふと思うんだ、
もし君に僕が見えず、僕に君が見えないなら
僕に何ができるだろう
どうすればいいんだろう

So won't you give me tonight
And the rest of your life
I wanna have it all with you
I wanna have it all with you

だから今夜を僕にくれないか
そして君の残りの人生を
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

And when you open your eyes
I'll be there by your side
I wanna have it all with you
I wanna have it all with you

そして君が目をあけたとき
僕がそばにいるよ
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

I wanna have it all (I wanna have it all)
I wanna have it all (I wanna have it all)
I wanna have it, I wanna have it all (I wanna have it all)

君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

'Cause your love is biblical
It's biblical, it's biblical

君の愛は、言葉にできない
聖書のような、愛なんだ

So won't you give me tonight
And the rest of your life
I wanna have it all with you
I wanna have it all with you

だから今夜を僕にくれないか
そして君の残りの人生を
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

So come and give me tonight
And the rest of your life
I wanna have it all with you
I wanna have it all with you

だから来て、今夜を僕にくれないか
そして君の残りの人生を
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

And when you open your eyes
I'll be there by your side
I wanna have it all with you
I wanna have it all with you

そして君が目をあけたとき
僕がそばにいるよ
君と全てを共にしたいんだ
君と全てを共にしたいんだ

'Cause your love is biblical
Biblical, it's biblical

君の愛は、言葉にできない
聖書のような、愛なんだ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?