見出し画像

【和訳】"Flowers" by Miley Cyrus(マイリー・サイラス)

今年2023年の1月に発売されてから、世界中の色々な国や地域でチャート1位を記録している凄まじい曲。

離婚した10年越しの恋人Liam Hemsworthへの想いを曲にしたと伝えられていますが、普通なら押し殺したくなるような不格好で無様な感情を、ストレートに、そして格好よく歌い上げています。

桜の季節に、こんな曲もいいかな。

Flowers  by Miley Cyrus

We were good, we were gold
Kind of dream that can’t be sold
We were right ‘til we weren’t
Built a home and watched it burn

私たちは上手くつきあって、輝いていた
お金では買えない夢みたいなもの
私たちは順調だった、けれど何かを間違えた
あなたと建てた家が燃えるのをただ眺めていた

Mmm, I didn’t wanna leave you
I didn’t wanna lie
Started to cry, but then remembered I

あなたから離れたくなかった
嘘をつきたくなかった
泣き出してしまったけど、思い出した、私はね

I can buy myself flowers
Write my name in the sand
Talk to myself for hours
Say things you don’t understand

私は自分に花を買えるし
砂に自分の名前を書けるし
何時間でも独り言を言えるし
あなたの理解がなくても何でも言える

I can take myself dancing
And I can hold my own hand
Yeah, I can love me better than you can

自分をダンスに誘えるし
自分の手をとることもできる
あなたより上手に、私を愛することができる

Can love me better, I can love me better, baby
Can love me better, I can love me better, baby

あなたより上手に、私を愛することができる
あなたより上手に、私を愛することができる

Paint my nails cherry red
Match the roses that you left
No remorse, no regret
I forgive every word you said

爪をチェリーレッドに塗る
あなたが残していったバラに似あう
反省なんてない、後悔する訳もない
あなたが言った言葉を責めたりしない

Ooh, I didn’t wanna leave you, baby
I didn’t wanna fight
Started to cry, but then remembered I

あなたから離れたくなかった
争いたくなかった
泣き出してしまったけど、思い出した、私はね

I can buy myself flowers
Write my name in the sand
Talk to myself for hours
Say things you don’t understand

私は自分に花を買えるし
砂に自分の名前を書けるし
何時間でも独り言を言えるし
あなたの理解がなくても何でも言える

I can take myself dancing
And I can hold my own hand
Yeah, I can love me better than you can

自分をダンスに誘えるし
自分の手をとることもできる
あなたより上手に、私を愛することができる

Can love me better, I can love me better, baby
Can love me better, I can love me better, baby
Can love me better, I can love me better, baby
Can love me better, Oh, I

あなたより上手に、私を愛することができる
あなたより上手に、私を愛することができる
あなたより上手に、私を愛することができる
あなたより上手に、私は

I didn’t wanna leave you
I didn’t wanna fight
Started to cry, but then remembered I

あなたから離れたくなかった
争いたくなかった
泣き出してしまったけど、思い出した、私はね

I can buy myself flowers (oh)
Write my name in the sand (mmh)
Talk to myself for hours (yeah)
Say things you don’t understand (never will)

私は自分に花を買えるし
砂に自分の名前を書けるし
何時間でも独り言を言えるし
あなたの理解がなくても何でも言える
(理解する気もない)

I can take myself dancing
And I can hold my own hand
Yeah, I can love me better than
Yeah, I can love me better than you can

自分をダンスに誘えるし
自分の手をとることもできる
私を上手に愛することができる
私を上手に愛することができる、あなたより

Can love me better, I can love me better, baby (oh)
Can love me better, I can love me better (Than you can), baby
Can love me better, I can love me better, baby
Can love me better, I

あなたより上手に、私を愛することができる
あなたより上手に、私を愛することができる
あなたより上手に、私を愛することができる
あなたより上手に、私は

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?