見出し画像

【和訳】"Shivers" by Ed Sheeran(エド・シーラン)

2021年リリースの「Shivers」
アルバムは「Bad habits」と同じく「=」に収録されています

タイトルの「Shivers」。訳せば、「ゾクゾクする」!?
ならばこれは、ゾクゾクするしかない

Shivers   by Ed Sheeran

I took an arrow to the heart
I never kissed a mouth that tastes like yours
Strawberries and then somethin' more
Ooh, yeah, I want it all
Lipstick on my guitar
Fill up the engine, we can drive real far
Go dancin' underneath the stars
Ooh, yeah, I want it all
Mmm, you got me feelin' like

心臓に矢が刺さった
君のような味の唇にキスをしたことがない
ストロベリーか、いやもっと素敵な味かな
あぁ、その全部を味わいたいんだ
ギターに口紅を塗りたくって
エンジンを全開にして遠くへドライブしよう
星空の下でダンスしに行こう
あぁ、その全部をやりたいんだ
もう、君は僕をその気にさせてしまった

I wanna be that guy, I wanna kiss your eyes
I wanna drink that smile, I wanna feel like I'm
Like my soul's on fire, I wanna stay up all day and all night
Yeah, you got me singin' like

そんな男になりたい、君の瞳にキスしたい、
君の笑顔に酔いしれたい、感じていたい僕の
魂が燃え上がるのを、昼も夜も眠らずこのまま
そうさ、君は僕をそんな風に歌わせたんだ

Ooh, I love it when you do it like that
And when you're close up, give mе the shivers
Oh, baby, you wanna dance 'til thе sunlight cracks
And when they say the party's over, then we'll bring it right back
And we'll say, "Ooh, I love it when you do it like that"
And when you're close up, give me the shivers
Oh, baby, you wanna dance 'til the sunlight cracks
And when they say the party's over, then we'll bring it right back

あぁ、そんな風にしてくれる君が好き
君が近くにいると、僕はゾクゾクする
あぁ、陽が傾いてひび割れるまで踊らないか
パーティーは終わりと言われても、すぐにまた始める
そして言う「あぁ、そんな風にしてくれる君が好き」
君が近くにいると、僕はゾクゾクする
あぁ、傾いた陽がひび割れるまで踊らないか
パーティーは終わりと言われても、すぐにまた始める

Into the car
On the backseat in the moonlit dark
Wrap me up between your legs and arms
Ooh, I can't get enough
You know you could tear me apart
Put me back together and take my heart
I never thought that I could love this hard
Ooh, I can't get enough
Mmm, you got me feelin' like

車に乗り込もう
あぁ、月明かりだけの真っ暗なバックシートで
君のその脚と腕を僕に絡ませてくれ
あぁ、たまんない、やめられない
君のせいで僕はバラバラになりそうだ
正気に戻して欲しいけど、心を奪われたい
こんなに激しく愛せるなんて思いもしなかった
あぁ、たまんない、やめられない
もう、君は僕をその気にさせてしまった

I wanna be that guy, I wanna kiss your eyes
I wanna drink that smile, I wanna feel like I'm
Like my soul's on fire, I wanna stay up all day and all night
Yeah, you got me singin' like

そんな男になりたい、君の瞳にキスしたい、
君の笑顔に酔いしれたい、感じていたい僕の
魂が燃え上がるのを、昼も夜も眠らずこのまま
そうさ、君は僕をそんな風に歌わせたんだ

Ooh, I love it when you do it like that
And when you're close up, give me the shivers
Oh, baby, you wanna dance 'til the sunlight cracks
And when they say the party's over, then we'll bring it right back
And we'll say, "Ooh, I love it when you do it like that"
And when you're close up, give me the shivers
Oh, baby, you wanna dance 'til the sunlight cracks
And when they say the party's over, then we'll bring it right back

あぁ、そんな風にしてくれる君が好き
君が近くにいると、僕はゾクゾクする
あぁ、陽が傾いてひび割れるまで踊らないか
パーティーは終わりと言われても、すぐにまた始める
そして言う「あぁ、そんな風にしてくれる君が好き」
君が近くにいると、僕はゾクゾクする
あぁ、傾いた陽がひび割れるまで踊らないか
パーティーは終わりと言われても、すぐにまた始める

Baby, you burn so hot, you make me shiver
With the fire you got, this thing we started
I don't want it to stop
You know you make me shiver-er-er
Baby, you burn so hot, you make me shiver
With the fire you got, this thing we started
I don't want it to stop
You know you make me shiver
Yeah, you got me singin' like

君が燃える熱さが、僕をゾクゾクさせる
君の炎のせいで、全てのことが始まった
僕はもうこれを止められない
君は僕をゾクゾクさせた、ゾッゾッ
君が燃える熱さが、僕をゾクゾクさせる
君の炎のせいで、全てのことが始まった
僕はもうこれを止められない
君は僕をゾクゾクさせた
僕をそんな風に歌わせたんだ

Ooh, I love it when you do it like that
And when you're close up, give me the shivers
Oh, baby, you wanna dance 'til the sunlight cracks
And when they say the party's over, then we'll bring it right back (Oh, no)
And we'll say, "Ooh, I love it when you do it like that"
And when you're close up, give me the shivers
Oh, baby, you wanna dance 'til the sunlight cracks
And when they say the party's over, then we'll bring it right back, hey

あぁ、そんな風にしてくれる君が好き
君が近くにいると、僕はゾクゾクする
あぁ、陽が傾いてひび割れるまで踊らないか
パーティーは終わりと言われても、すぐにまた始める
そして言う「あぁ、そんな風にしてくれる君が好き」
君が近くにいると、僕はゾクゾクする
あぁ、傾いた陽がひび割れるまで踊らないか
パーティーは終わりと言われても、すぐにまた始める

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?