見出し画像

「水」がテーマ、もくもくアートの会に参加しました

English follows↓
自由にもくもく、アートをやる会。オンライン!
前回、初参加でコラージュを作り、今回2度目の参加。
テーマは「水」!
皆さんなら、どうやって「水」を表現されますか~?!
https://www.facebook.com/events/571861127078960/

皆さん、思い思いの「水」を創作

15人くらい参加で、各自好きな画材で自由に創作。
ずーーーーっと無言で、それはそれは、静かで、集中できる時間でした。
後半、ブレイアクアウトルームで別れて、自分の作品を発表、交流。
戻って、ひとりひとり作品説明をお聞きしました。

立体、水に浮かべ、水が出てきて、垂らしたり、描いたり、貼ったり、
合成したり!皆さんの発想、作品、面白かったー!!!

ブレイアクアウトルームで、少人数で
作品の説明と思いを聞けて、直接質問できたのが更に楽しかったです。
そんなふうにしたんだ!とか、それで、こうなるんだ!とか驚きの連続。

世間一般的な「使い方」から外れて、違う新しい使い方を試みる
ことが出来るのが、アートだなあと、改めて感じた時間でした!

主催者の森すみれさん、ご一緒した参加者皆さん、ありがとうございました☆

わたしは、コレ創りました!

水といば、名古屋の皆さんの水源、木曽川がある
源流の里、長野県木祖村さんです。

昨年、空き家を使ってアートを展示する「木曽ペインティングス」3回目が開催されました。

わたしは、もともと「空き家アート」をやりたくて探していました。
全然知らなかったのですが、譲っていただけることになった物件が、
なんと、その木曽ペインティングスで舞台となる江戸枝屋さんでした。
「どうぞ使ってください!」
大歓迎で、会期中、伊那の移住体験住宅から、観に行きました。
冨山、愛知、岐阜のお友達が観に来てくださったのでツアーもやったりしました。(また後日、別記事にします)

この時に「木祖村」が「源流の里」だということを知り、その「木曽川」の美しさを知ったんです。
当時のInstagramで上げた写真や、撮りっぱなしだった写真を使って記事を一本創りました!

これが、わたしの「水をテーマにした作品」です。
https://note.com/lgg/n/n4e7c85804bb0


💛Thank you, Google Translate!

Create art for two hours.
Finally, an online Zoom event "mokumoku ART"
where you can present and interact with your work.
The theme is "water"
What would you express and how? ?

15 people Water art

A person who creates three-dimensional objects.
The person who pastes, draws,droops, synthesizes.
It was interesting because it was made of various materials and expressed in various ways!

There were 3 people in the breakout room.
I was able to directly hear how the work was made and what I thought.

Is there such a usage!
It was a series of surprises.

I want to think about a new way of using or challenge something that is different from the usual way!
I am looking forward to it.

Art is wonderful, with seeds rolling around every day!

Thank you to the organizers and everyone who participated with us.

I made this!

Speaking of water, the Kiso River.
It is the source of water for everyone in Nagoya.
Kiso River is located in Kiso Village, Nagano Prefecture.

Kiso Paintings was held last June.
Art was exhibited in a vacant house.
The art was beautiful, but the water on the Kiso River was also beautiful.

I expressed such memories of water with pictures and words.
This is my "water"-themed art!

-----KATARIB.org June 14th, 2020 Chiyoko's column No.197-----

★PR
毎月最終金曜日に、「GomiZero.ART」という、オンラインで、
おうちにあるリサイクルアイテム(または捨てるゴミ、不用品で何かを作って)の写真を撮って、思い出を語り合うアートワークショップを開催しています。お気軽にお声かけください!
https://note.com/iju/n/n87bc56d854be

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?