見出し画像

体内誘導を学ぶ Internal Meditation

昨日はフラクタル心理学講師の諏訪智先生の講座で体内誘導瞑想について学びました。久しぶりの体験でしたが、カウンセラーのお仲間のおかげで深い学びを得ました。

驚いたのは、自分自身が瞑想が上達している、というか、イメージがポンポン湧いてきて瞑想がサクサク進み、問題にすぐにたどり着けたことです。体内瞑想は、体の悩みからアプローチして、その元となっている思考を解きほぐしていくものです。

私は長年偏頭痛に悩んでおりますが、4年くらい前から偏頭痛用の薬に出会い、仕事に支障をきたすことなく暮らせるようになりました。この頑固な頭痛に効く薬を開発してくださった方々の愛に感謝です。しかも安く購入できます。日本という国の素晴らしさを感じます。

でも、やはり根本解決できたらもちろん最高です。

カウンセラーの方に身を委ねる気持ちで誘導瞑想に入りました。

本当に面白くてたまらない点は、その痛みがある部位(頭)をパカっと開いて、中の様子を見るところです。カウンセラーの方が質問してくれます。

それはどんな色ですか?

硬いですか?柔らかいですか?

などなど、聞かれます。

するとどんどんイメージが湧いてきます。

最終的には、その部分のエネルギーを感じ、その感情を見ます。なんと言っているかを感じるのです。

私の痛みの部分は、黒くて硬く、冷たい感じでした。

なんと言っているかな…

深いため息をついていると感じました。

諦めている…

私はピンときました。私はフラクタル心理学を知るまで、自分が思うような進路を進めなかったことを、親や環境のせいにしていたことを…

その時の恨み、怒りはここにまだ残っていたんだ…まだわかっていなかったのか、私の深層意識は…と気づきました。

教えてくれてありがとう。私は誰かのせいではなく、自分の意欲、意識の低さによって自ら選んだ環境にいて、そこでしか得られない喜びの中でのびのび育ってきたんだよ。そして、その諦めた未来だって、今その気になれば叶えることができる。私にはなんでもできる力がある。その時の夢とは変わってしまったかもしれないけれど、今1番金ピカの夢を叶えていけるんだよ。

ということを私自身の深いところに教えていきます。

わかってくれるまで時間がかかることもあるのですが、痛みは自分を素晴らしくできる、能力開発ができるポイントを教えてくれています。

フラクタル心理学のこと、少しわかっていただけましたでしょうか😊


Yesterday, I learned the internal meditation in the course of Fractal Psychology Lecturer Chie Suwa. It was the first time in a long time to experience the meditation,  but thanks to my counselor friends, I learned a lot.

What surprised me was that I was improving my meditation, that is, my image grew and my meditation was quick, and I quickly reached the problem. Internal meditation is to approach from the worries of the body and unravel the underlying thoughts.

I have been suffering from migraine for many years, but I have been able to meet migraine medications about four years ago and live without hindering my work. Thank you for the love of those who have developed this stubborn headache remedy. And you can buy it cheaply. I feel the beauty of Japan.

But of course, it would be great if we could solve the problem.

I entered guided meditation with the feeling of entrusting myself to the counselor.

What's really interesting is that I open the painful area (head) and see what's inside. The counselor asks me a question.

What color is it?

Is it hard or soft?

Etc. will be asked.

Then, the image comes out more and more.

In the end, you feel the energy of that part and see the emotion. I feel what I'm saying.

My pain was black, hard and cold.

What is it saying...

I felt like it was deeply sighing.

 I gave up something...

It rang a bell.  I’d been blamed my parents and my environment for not going the way I wanted until I learned fractal psychology...

The grudges and anger at that time were still here... I didn't know yet, my deep consciousness... I realized.

Thank you for teaching me. I grew up in the joy that I could only get there because of my motivation and lack of consciousness, not anyone’s fault. And even if I  give up on that future, I can make it come true if I feel like it now. I have the power to do anything. The dream may have changed from then,  but now I can fulfill my dreams that could be the most shining in my mind.

That's what I will teach myself in the depth awareness.

It might take some time to understand, but pain teaches us the points that you can improve your ability.  It’s amazing, isn’t it?.

Now, you came to know a little about fractal psychology😊


公式LINE始めました!ぜひお友達になってください✨

画像1





この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?