見出し画像

"She"

本日は、Josh Grobanさんのカバーによる"She"。

Josh Grobanさんはソルトレイクオリンピック閉会式で歌唱した方で、「アリーmy love」で俳優としても経験をお持ちの方だそうです。

今日はそんなJosh Grobanさんの優しい歌声を夜のひとときに聴いてみてはいかがですか?

She
彼女は
May be the face I can’t forget
忘れられないであろう顔立ちをしている
The trace of pleasure or regret
喜びや悲しみを経験したあの表情は
May be my treasure or the price I have to pay
私の宝物、もしくは代償であろう
She
彼女は
May be the song that summer sings
夏が唄っているような歌だし
May be the chill that autumn brings
秋とともにやってくる、冷たさを感じさせるようなものでもある
May be a hundred different things
いくつもの異なる面を見せてくれるんだ
Within the measure of a day
一日の中で
She
彼女は
May be the beauty or the beast
美女であるかもしれないし、野獣であるかもしれない
May be the phantom or the feast
あるいは幻想かもしれないしごちそうかもしれない
May turn each day into a heaven or a hell
日によって天国にも地獄にもなるかもしれない
She may be the mirror of my dreams
彼女は私の夢を表現しているのかもしれない
The smile reflected in a stream
水の流れに映る彼女の笑顔
She may not be what she may seem
彼女は、彼女の見た目とは違うのかもしれない
Inside her shell
殻に入っていて
She
彼女は
Who always seems so happy in a crowd
人々に囲まれていつも幸せそうな人だ
Whose eyes can be so private and so proud
彼女の目はとても内気で誇りが高い
No one’s allowed to see them when they cry 
誰も彼女が泣いているところを見ることはできない
She
彼女は
May be the love that cannot hope to last
私がずっと続けたくはない愛なのであろう
May come to me from shadows of the past
過去の影から私の下へ戻ってくるだろう
That I’ll remember till the day I die
そしてそのことを私は死ぬまで忘れることはないだろう
She
彼女は
May be the reason I survive
私が生き延びている理由だし
The why and wherefore I’m alive
私が生きる理由、そして生きる場所なんだ
The one I’ll care for through the rough and ready years
人生山あり谷ありのなかで、これからもたった一人の大切な人なんだ
Me
私に
I’ll take her laughter and her tears
彼女の笑顔やくちびるを私のもとに
And make them all my souvenirs
そしてそれらすべてが私の大事な思い出になる
For where she goes I’ve got to be
彼女が行くところが私がいた場所
The meaning of my life is
私の生きる意味は
She
彼女だけなのだ
She, oh she
彼女が…





引用元

https://fuwafuwasky.com/entry/2020/miscellaneousnotes/she/

https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%82%B8%E3%83%A7%E3%82%B7%E3%83%A5%E3%83%BB%E3%82%B0%E3%83%AD%E3%83%BC%E3%83%90%E3%83%B3

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?