見出し画像

すべてのことには意味がある?(Everything happens for a reason?)

3連休が開け、今週はリラックスした1週間でした。先週は忙しく、noteをお休みしてしまいました。
でも、休息も必要なので😌
またゆっくり書いていこうと思います。


ゆったりと過ごせた今週でしたが、私の身の回りに少し悲しいニュースもありました。
母の目に病気が見つかり、いつか左目の視力を失うかもしれないと。
これからしっかり検査をしないといけないのですが、ほぼ確実ということでした。
年を取ってきたからね〜と、母は至って普通でした。

私は、その報告を聞いてから、
「すべてのことには意味がある」という言葉がずっと頭の中にあります。

目が見えるうちに、綺麗なものを見に行こう!
家族で楽しいことをしよう!
精神的にも経済的にも自立して、もう心配かけずに、母に自分の時間をプレゼントしよう!

そんなことを考えて、なんだかパワーが湧いてきました。
人は必ず年を取り、別れを経験する。
今ある毎日が当たり前じゃない。
この出来事が気づかせてくれることが、たくさんあるような気がします。

世の中には沢山の素敵な言葉や、人生のレッスンがあって、私はそれを表現している人達が好きです。
でも本当の意味で理解するのは、自分自身が経験した時だと思います。
いろんなことを経験して学ぶ。
本当に人生ってすごい。
Life is beautiful!!!!🕊

そんなことを仕事をしながら考えていた今週でした🤲
こんなたわいのない呟きを、読んでくださってありがとうございます😊

<English version>

After 3 days-off, this week was relaxing. Last week I was busy and I ended up skipping my blog. But taking a rest is important😌
So I’ll continue to write my blog at my own pace.

Although I spend this week relaxing, I had a sad news at same time.
My mother’s eye disease was discoverd and it means that she will probably lose her left eye sight. She has to have a more detailed checkup but the doctor said it seems to be sure. My mother was like as usual and said “That’s life”.

Since I heard the news, I’ve been thinking of the phrase “Everything happens for a reason”.

“Before it’s too late, I want to take her to beautiful places!”
“Before it’s too late, I want to make family memories!”
“I’ll make her relieved by becoming financially and mentally independent, and I want to give her time to spend for herself only!”

Thinking of that, I’m getting motivated.
Everyone gets older and farewell is a part of our life. So we should appreciate what we have now. 
I guess there are a lot of thing I can learn from this happening.

We come across many beautiful words and we can learn life’s lessons from them. Personally I like to listen to them.
But I feel that we can figure out its meaning in a real sense only by going through it by ourselves. 
We learn from experiences.
I noticed it and I’m like how beautiful life is!!!🕊This is my short story in this week🤲

Thank you for coming to and reading my blog in poor English😊
See you soon!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?