見出し画像

大谷翔平選手 2023シーズンAL MVP受賞スピーチ全文(現地2024.01.27)

大谷翔平選手のMVP受賞スピーチ全文です。
公式動画の字幕が結構違ったので、自分の耳で聞き取ったものです。
細かい聞き取りミスや訳ミスなどは、どうかご容赦ください。

公式動画はこちら↓

"Thank you Dusty. I appreciate the introduction and your kind words.
(ダスティ(ベイカー元監督)、ありがとう。あなたの紹介と優しい言葉に感謝します)

BBWAA, thank you for hosting such a great event, and making us feel welcome. To all the writers who voted for me, thank you. 
(BBWAA, 素晴らしいイベントを主催して下さり、そして、私たちを歓迎して下さってありがとう。私に投票して下さったすべての記者の皆さん、ありがとうございます)

This MVP award is very prestigious and winning this award means the world to me. So, deep appreciation goes out to all of you that voted for me to win this AL MVP award.
(このMVPはとても映えある賞で、獲得できたのは私にとってかけがえのないことです。なので、私がAL MVPを勝ち取るために投票して下さったすべての皆さんに深い感謝の意を伝えたいです)

To my fellow recipients, congratulations to all of you and the years you had. And for some of you up here, the careers you had.
(一緒に受賞した皆さんと、皆さんの昨季のご活躍にもおめでとうの言葉を贈ります。そして、壇上にいる方々のキャリアも祝福します)

To the Angels organization, ownership, front office, and the entire staff, thank you for the past 6 years. I always appreciated your support and allowing me the opportunity to play this game I’m so passionate about.
(エンゼルスのオーナー、フロント陣、そしてすべてのスタッフにも、過去6年分の感謝を申し上げます。あなた達のサポート、そして、私が情熱を持って取り組んでいる野球をする機会を与えて下さったことにもずっと感謝しておりました)

To all my teammates and coaching staffs for helping and encouraging me throughout the year. I felt your support everyday.
(年間を通して私を助け、励まして下さったチームメイトやコーチ陣の皆さん。あなた達の支えを日々感じていました)

To the Dodgers organization for believing in me. I’m looking forward to this next phase in my next career.
(ドジャースの皆さん、私を信じて下さりありがとうございます。私のキャリアの次のフェーズを楽しみにしています)

To the fans around the world who support not only me but major league baseball, we thank you and appreciate you.
(私だけでなくメジャーリーグ全体を支えて下さる世界中のファンの皆さんにも私たちは感謝しています)

To the country of Japan, your endless, passionate support you give me everyday, helps drive me to play the game the way I do.
(日本の皆さん、あなた達が絶えず日々送って下さる情熱的な応援は、私が自分らしくプレイをする原動力になっています)

To my support group, starting with my agent Nez Balelo and his wife Lisa attending tonight. To CAA for all of their support and of course to Ippei Mizuhara for always being there for me.
(私を支えて下さる皆さん。まずは代理人のバレロと今夜出席して下さっている奥様リサ、CAAの皆さん、そしてもちろん、私のそばでいつも支えてくれる水原一平さんにも感謝です)

Lastly, to my family and friends, thank you I appreciate you all.
(最後に、私の家族、友人の皆さん。ありがとう、感謝しています)

Thank you."


また、何か情報あったら更新します!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?