見出し画像

私の居場所は何処?

カトリック教会に行けなくなってしばらく時間が経つ。

信者の皆さんと会えないまま。

私は教会で、ホームレスの皆さんのための炊き出しのお手伝いに参加していた。

あの奉仕活動は素晴らしい体験だった。
またいつか一緒にやれたらと思う。

私の今の居場所は、アルコール依存症の自助グループだ。そこでは特別な宗教を強要されないが、
信仰を持つことは勧められる。

カトリックに戻りたい気持ちと、戻りたくない気持ちが拮抗している。    

今はきっと答えが出せない。
今は仕方ない。

そんな自分を受け入れるしかない。

It has been some time since I stopped going to the Catholic Church.

I have not been able to see the believers.

I had participated in helping out at a soup kitchen for the homeless people at the church.

That service was a wonderful experience.
I hope we can do it together again someday.

My current place is a self-help group for alcoholics. I am not forced to follow any particular religion there,
I am not forced to follow any particular religion, but I am encouraged to have faith.

I am torn between wanting to return to Catholicism and not wanting to return.

I'm sure I can't give you an answer right now.
I have no choice now.

I have to accept myself that way.



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?