April24

Good  morning ❕
I could refresh my mind  on this weekend.
No, it's not true.
I feel bad about my self,because I don't have enough motivation for my job.
When I was a high school student, I have strong motivation for studying English.
I think I love do it, so whenever I was tired I could do it well.
But,I do not have professional knowledge about IT and I can't understand well soon as well as others.
That leads losing motivation I think.
I have to make efforts for the training period because use them when I actually work with my coworkers.
Any way, I'll give it my best shot this week.

おはようございます。
この週末でリフレッシュできた‼
と言いたいところだが、私の気持ちはそうではないらしい。
この週末自己嫌悪に陥った。
何故なら、この新人研修の期間でさえやる気がいまいち持てずにいるからだ。
何も頑張れていない自分が嫌になる。
やる気を持って必死に勉強をした過去を振り返ると高校時代にたどり着く。
高校時代の私は英語科で英語の勉強を死ぬほど頑張っていた。
何故頑張れたのか理由を思い返すと単純に「好きだったから」。
だから、どんなにきつくても英語の勉強だけは抜かりなく頑張ることができていたのだと思う。
しかし、今は専門知識ゼロのIT業界に身を置いている。
そして自分自身、人よりも理解に時間がかかるため、どんどんおいて行かれている気がするのである。
その結果、今の諦めに近い勉強のモチベーションの消失に繋がっているのだと思う。
自分が選んだ業界であるし、研修期間は特に努力を重ねなければ、配属後に周囲に迷惑をかけることにもなる。
また改めて気持ちを引き締めて、今週も頑張っていきたい。

では、行ってきます😊
  

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?