見出し画像

観光案内 March in Kyoto: lost tourist at station

三月の京都
2024年の京都の開花宣言は3月29日でした。気温も少し上がり、私の行動範囲も近所のスーパー、図書館から市中心部へと広げました。
電車で出かける時、近所の駅でも外国人旅行者が多く"Which train should we take to Kyoto station?"と聞かれ、切符を確認し"This train" と指を差しました。案内できましたよ。
京都駅まで私も行きましたが、ホームも改札口も駅前広場もどこもかしこも観光客でいっぱいでした。
March in Kyoto 2024
This year's cherry blossom declaration was on March 29th. With the temperatures rising a bit, my range of activities expanded from local supermarkets and libraries to the city center.
When I took the train, I saw many foreign tourists even at the local station. One of them asked me, "Which train should we take to Kyoto station?" After checking their tickets, I pointed and said, "This train." I was able to assist them!
I also went to Kyoto station myself, and whether it was the platforms, ticket gates, or the station square, everywhere was filled with tourists.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?