見出し画像

【曲紹介&歌詞和訳】Beautiful Girls by Sean Kingston

Hello everybody, it's Yoshiko here! はろーみんなヨシコだよ〜!

僕が気に入った歌詞を(僕なりに)和訳と紹介するね。英語上級者からしたら訳が間違ってるかも... ミュージックビデオと和訳とで一緒に聞いていただけると嬉しいです。

今回紹介する曲は、Sean Kingstonの「Beautiful Girls」っていう曲です。

Anyway,,,Here we goooooooooo!!!!!!!!!!

[Chorus: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
That's why it'll never work
You'll have me suicidal, suicidal
When you say it's over
Damn all these beautiful girls
They only wanna do you dirty
They'll have you suicidal, suicidal
When they say it's over

[Chorus: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
ねぇ、君マジで可愛すぎるよ
That's why it'll never work
だからうまくいかないんだよ
You'll have me suicidal, suicidal
(可愛すぎて)死んじゃうよ、死んじゃう
When you say it's over
君が僕を捨てるとき
Damn all these beautiful girls
くそ、このかわい子ちゃんたち
They only wanna do you dirty
彼女逹はもてあそぶだけなんだ
They'll have you suicidal, suicidal
彼女逹は僕を病ませるだろう
When they say it's over
彼女逹が見捨てたら

[Verse 1: Sean Kingston]
See, it started at the park
Used to chill after dark
Oh, when you took my heart
That's when we fell apart
'Cause we both thought
That love lasts forever (lasts forever)
They say we're too young
To get ourselves sprung
Oh, we didn't care
We made it very clear
And they also said
That we couldn't last together (last together)
[Pre-Chorus: Sean Kingston]
See it's very defined
You're one of a kind
But you mash up my mind
You often get declined
Oh lord, my baby is drivin' me crazy

[Verse 1: Sean Kingston]
See, it started at the park
ほら、それが公園で始まったんだ
Used to chill after dark
暗くなったあとリラックスしてたんだ
Oh, when you took my heart
君が僕のハートを奪ったんだ
That's when we fell apart
それは僕たちが別れることになったとき
'Cause we both thought
だって僕らはこう思ってた
That love lasts forever (lasts forever)
僕たち二人は永遠に続くと
They say we're too young
彼らは僕たちは若すぎる
To get ourselves sprung
お互いが恋人になるには
Oh, we didn't care
僕たちは気にしなかったよ
We made it very clear
純粋な愛だったんだ
And they also said
それに続けて彼らは言ったんだ
That we couldn't last together (last together)
愛は続かなかったって
[Pre-Chorus: Sean Kingston]
See it's very defined
ほら、とても明らかじゃないか
You're one of a kind
君は特別な存在なんだ
But you mash up my mind
でも君は僕を混乱させる
You often get declined
よく避けたりするから
Oh lord, my baby is drivin' me crazy
神様、彼女は僕を狂わせるよぉ

[Chorus: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
That's why it'll never work
You'll have me suicidal, suicidal
When you say it's over
Damn all these beautiful girls
They only wanna do you dirty
They'll have you suicidal, suicidal
When they say it's over

[Chorus: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
ねぇ、君マジで可愛すぎるよ
That's why it'll never work
だからうまくいかないんだよ
You'll have me suicidal, suicidal
(可愛すぎて)死んじゃうよ、死んじゃう
When you say it's over
君が僕を捨てるとき
Damn all these beautiful girls
くそ、このかわい子ちゃんたち
They only wanna do you dirty
彼女逹はもてあそぶだけなんだ
They'll have you suicidal, suicidal
彼女逹は僕を病ませるだろう
When they say it's over
彼女逹が見捨てたら

[Verse 2: Sean Kingston]
It was back in '99
Watchin' movies all the time
Oh, when I went away for doin' my first crime
And I never thought
That we was gonna see each other (See each other)
And then I came out
Mami moved me down south
Oh I'm with my girl who I thought was my world
It came out to be
That she wasn't the girl for me (Girl for me)
[Pre-Chorus: Sean Kingston]
See it's very defined
You're one of a kind
But you mash up my mind
You often get declined
Oh lord, my baby is drivin' me crazy

[Verse 2: Sean Kingston]
It was back in '99
それは99年のことだった
Watchin' movies all the time
ずーっと映画をみてたんだ
Oh, when I went away for doin' my first crime
悪いことをしようと外にくり出したとき
And I never thought
僕は思ってもいなかった
That we was gonna see each other (See each other)
君とに出会ってしまうことに
And then I came out
そして僕は引っ越した
Mami moved me down south
ママが僕を南に引っ越させたんだ
Oh I'm with my girl who I thought was my world
僕は彼女と一緒で彼女は僕の人生だと思った
It came out to be
僕はわかった
That she wasn't the girl for me (Girl for me)
彼女は僕にとっての子ではないことに

[Pre-Chorus: Sean Kingston]
See it's very defined
ほら、とても明らかじゃないか
You're one of a kind
君は特別な存在なんだ
But you mash up my mind
でも君は僕を混乱させる
You often get declined
よく避けたりするから
Oh lord, my baby is drivin' me crazy
神様、彼女は僕を狂わせるよぉ

[Chorus: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
That's why it'll never work
You'll have me suicidal, suicidal
When you say it's over
Damn all these beautiful girls
They only wanna do you dirty
They'll have you suicidal, suicidal
When they say it's over

[Chorus: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
ねぇ、君マジで可愛すぎるよ
That's why it'll never work
だからうまくいかないんだよ
You'll have me suicidal, suicidal
(可愛すぎて)死んじゃうよ、死んじゃう
When you say it's over
君が僕を捨てるとき
Damn all these beautiful girls
くそ、このかわい子ちゃんたち
They only wanna do you dirty
彼女逹はもてあそぶだけなんだ
They'll have you suicidal, suicidal
彼女逹は僕を病ませるだろう
When they say it's over
彼女逹が見捨てたら

[Verse 3: Sean Kingston]
Now we're fussin'
And now we're fightin'
Please tell me why
I'm feelin' slighted
And I don't know
How to make it better (Make it better)
You're datin' other guys
You're tellin' me lies
Oh, I can't believe
What I'm seein' with my eyes
I'm losin' my mind
And I don't think it's clever (Think it's clever)
[Outro: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
That's why it'll never work
You'll have me suicidal, suicidal, suicidal

[Verse 3: Sean Kingston]
Now we're fussin'
今は大騒ぎさ
And now we're fightin'
僕らはケンカしてるんだ
Please tell me why
なぜなのか教えてよ
I'm feelin' slighted
ほっとかれてる感じがするよ
And I don't know
そしてわからないんだ
How to make it better (Make it better)
どうやってうまくやり直せばいいか
You're datin' other guys
君は他の男逹とデートしたり
You're tellin' me lies
僕に嘘をついたりするね
Oh, I can't believe
信じられないよ
What I'm seein' with my eyes
僕がこの目で見ている君の行動に
I'm losin' my mind
頭がおかしくなりそうだよ
And I don't think it's clever (Think it's clever)
その行動は賢いとは思えないな

[Outro: Sean Kingston]
You're way too beautiful, girl
ねぇ、君マジで可愛すぎるよ
That's why it'll never work
だからうまくいかないのよ
You'll have me suicidal, suicidal
(可愛すぎて)死んじゃうよ、死んじゃう

引用元:GENIUS Lyrics
Songwriters: Jonathan Rotem / Kisean Anderson / Sylvester Jordan Jr / Ben E King / Jerry Leiber / Mike Stoller
Beautiful Girls lyrics © Sony/ATV Music Publishing LLC, Warner Chappell Music, Inc, Universal Music Publishing Group, Belinda Aberbach Stevenson Agar Revocable Trust, Raleigh Music Publishing


歌手概要:Kisean Paul Anderson/Sean Kingston(キーショーン・ポール・アンダーソン、別名ショーン・キングストン)
・フロリダ州マイアミ生まれジャマイカ系アメリカ人
・ラッパーであり、作曲家そしてレコードプロデューサー

【和訳してみて】**

みなさんこの曲聞いてどう思いました?僕はね曲の内容も良かったんですけど、やっぱり曲調とリリックがキャッチーで僕のストラクゾーンを真ん中で捉えててめっちゃ好みの曲でした。僕はね。haha
ちなみに、この曲は2017年にリリースされた曲で、アメリカのラップ界に嵐を巻き起こしたとか...起こしてないとか...haha
あとねこの曲のサビでよく歌われる「Suicidal」(自殺)って言うワードが世間をにぎわせ反響と物議を醸し出したそうです。
ラジオで使われる際には「Suicidal」→(自殺)の代わりに「in denial」→(信じない)に改変されて流されたそうです。
まぁ...恋は人を盲目にするっていいますもんね................。
僕も...。わかります...。その気持ち...。なんつっって(笑)

最後まで読んでいただきありがとうございました。間違えている箇所当ありましたら、コメントで教えていただけると勉強になります。曲を気に入ってもらえたり、よかったりしたら♡スキ待ってます。

Peace out!✌️

#seankingston #BeautifulGirls #Jamaica #America #reggae #曲 #紹介 #今私にできること #スキしてみて

この記事が参加している募集

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?